به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم در گردهمایی اعضای کارگروههای تخصصی برنامهریزی اظهار کرد: شورای گسترش با سه کمیسیون راهاندازی شد و ۷۰ کارگروه در این کمیسیونها در حال فعالیت هستند.
وی افزود: محوریترین بخشهای تحول و توسعه، این کارگروهها هستند و کارگروهها به عنوان نظام اصلی آموزش عالی محسوب می شوند؛ یکپارچه سازی آموزشوپژوهش هدف اصلی ماست که خاستگاه آنها از دل کارگروههاست.
آهنچیان با اشاره به دستاورد کارگروه ها گفت: انتظار ما تحول ایده ها و نظارت به عملیات فناوری و بهبود آن است و تنها اصلاح و بازنگری کتاب های درسی محوریت ندارد در واقع ارتقای پژوهش و فناوری اهمیت بیشتری دارد.
مدید کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: ارتقای پژوهش و دستاورد فناوری، ساماندهی آموزش عالی اهمیت بسیاری دارد؛ در گذشته اعضای کارگروه ها به صورت سنتی انتخاب می شدند؛ اما اکنون با شناسایی تمام ظرفیت ها افراد انتخاب میشوند و شایسته ترین تصمیم ها در کارگروه گرفته می شود.
مدیر دفتر برنامهریزی آموزش عالی با بیان این که ۸ گروه تخصصی و فعال در این کارگروه ها انتخاب شدند، اذعان داشت: بیشترین گروه در علوم انسانی و فنی و مهندسی و کمترین آنها در هنر و معماری است. تعداد اعضای فعلی ۶۱۰ عضو هست علمی و ۵۷۲ نفر مرد و باقی زن هستند.
وی تاکید کرد: تا روز گذشته ۵۸۲ عضو که تعدادی از آنها متعلق به شورای تحول علوم انسانی است به امضا رسید و اعضای برگزیده به ترتیب در دانشگاه تهران، تربیت مدرس و فردوسی مشهد حضور دارند.
آهنچیان در پایان با اشاره به نخستین جلسه کارگروهها بیان کرد: تمامی کارگروهها از ۷ اردیبهشت تا پایان این ماه برگزار خواهند شد.
انتهای پیام/