سلاح تحریم دشمن با افزایش شتاب علمی بی‌اثر خواهد شد

جامعه دانشگاهی کشور در میثاق‌نامه‌ خود با امام راحل اعلام کرد: با تمام توان تلاش می‌کنیم تا سلاح تحریم دشمن را با افزایش شتاب علمی کشور و رونق اقتصاد دانش‌بنیان، کم‌اثر و به حول قوه الهی بی‌اثر کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاهیان امروز چهارشنبه 11 خردادماه 98 با حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تجدید میثاق کرده و میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند.

متن میثاق‌نامه به شرح زیر است:

سلام بر تو ای روح خدا، ای عبد صالح، ای پیرو راستین حضرت رسول (ص) و آل رسول (ص)، سلام بر تو ای ابراهیم زمان، ای یگانه دوران، سلام بر تو ای امام. اکنون که در این ماه مبارک رمضان در محضرتان ایستاده‌ایم چهل سال است که از پیروزی و غلبه استقلال و آزادگی بر وابستگی و خفقان می‌گذرد. پیروزی و موفقیتی که در سایه عنایت حضرت حق و رهبری و هدایت شما و همراهی مردم سرافراز ایران اسلامی به دست آمده و تا امروز ادامه یافته است.

ای بزرگ معمار عزت و افتخار ملت ایران هر چند که سی سال از سفر ملکوتی‌تان می‌گذرد اما همان‌طور که خلف صالح‌تان و رهبر فرزانه‌مان فرموده‌اند: راه نورانی‌تان را مو به مو دنبال کرده‌ایم و از این پس هم دنبال خواهیم کرد و در راه سربلندی جمهوری اسلامی این میراث گرانقدرتان بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

اماما! امروز ما دانشگاهیان همچون سال های گذشته در این مکان مقدس با قصد قربت آمده‌ایم، تا سند استواری خود را بر میثاق ابدی خویش با شما عرضه کنیم، باشد که این حضور در این محفل الهی پذیرفته شود. امروز مجددا پیمان می‌بندیم که خط امام را آن‌گونه که بوده و هست و بدون تحریف و تغییر ادامه دهیم و یادآور می‌شویم که:

1. باور داریم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) فرزند راستین و جانشین بر حق و شایسته شماست، که اطاعت از او همان اطاعت از خدا و رسول خداست و این اطاعت، سرانجامی جز خیر و سعادت برای ما و ایران عزیزمان نخواهد داشت. از همین رو رهنمودهای آن فرزانه حکیم را در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سرلوحه کار خویش قرار داده و با بازخوانی تجربه‌های ارزشمند 40 سال گام اول انقلاب اسلامی و تدوین و تدریس راه‌های چگونگی طی کردن راه اعتلای کشور در محیط علمی دانشگاه‌ها، مسیر استقلال ملت عزیزمان را سرعت و قدرت خواهیم بخشید.

2. باور داریم یگانه راه پیشرفت و عزت ایران اسلامی همچون که به محک تجربه آموخته‌ایم راه اتکال به خداوند متعال و اتکا به توانمندی خود و ظرفیت‌های بی‌شمار ایران بزرگ است که در کلمه مقدس مقاومت تبلور می‌یابد و راه‌های دیگر همواره سرابی بیش نبوده و نیست و تجربه اخیر برجام به خوبی نشان می‌دهد که استکبار جهانی اعم از آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد و عهدشکن و زیاده‌خواه بوده و هستند که هیچ‌گاه نخواسته‌اند حقوق ملت بزگ ایران اسلامی را به رسمیت بشناسند. برجام یک توافق بین‌المللی است که توسط دولت‌های آمریکا نقض شده و توسط دولت‌های اروپایی در حد یک توافق روی کاغذ باقی مانده است. از این رو با قدرت در کنار دولت ایران اسلامی می‌ایستیم و با تمام توان تلاش می‌کنیم تا سلاح تحریم دشمن را با افزایش شتاب علمی کشور و رونق اقتصاد دانش‌بنیان، کم‌اثر و به حول قوه الهی بی‌اثر کنیم.

4. باور داریم همان‌طور که در بیانیه گام دوم توسط رهبر حکیم نظام اسلامی و خلف صالح شما تصریح شده است، "دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است." از این رو همت می‌گماریم تا در راستای تحقق نخستین مطالبه ولی فقیه در گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه علمی با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته، جهاد علمی را سرلوحه امور خود قرار دهیم و با رویکردی جهادی در زمینه علم و پژوهش، راه دانشمندان شهیدی همچون چمران، علی محمدی و شهریاری را با غرور و افتخار ادامه دهیم.

5. باور داریم که در جهان امروز جنگ واقعی، جنگ اراده‌هاست و هر کس بتواند در دستگاه محاسباتی طرف مقابل اختلال ایجاد کند و اراده طرف مقابل را سست کند؛ پیروز میدان است. از این رو ما استادان دانشگاه و کارگزاران عرصه علم کشور که فرزندان معنوی پیر جماران و شاگردان درس "ما می‌توانیم" خمینی کبیر هستیم پیمان می‌بندیم تا با تبیین دستاوردهای گران‌سنگ چهل ساله انقلاب اسلامی در تحقق "ما می‌توانیم"، روح امید و امیدواری و اعتماد به نفس ملی را به عنوان شاه‌کلید جنگ اراده‌ها در دانشجویان و جوانان نسل سوم ایجاد کرده و تعمیق ببخشیم.

6. در آخر باور داریم که دانشگاه‌های ما ظرفیت آن را دارد که با تربیت انسان‌های الهی آرزوهای خمینی کبیر و آرمان‌های خامنه‌ای عزیز را در پرورش جوانان انقلابی همچون حسن باقری‌ها و احمدی روشن‌ها و حججی‌ها برعهده گیرند. از این رو در جوار معمار عزت و استقلال ایران اسلامی در عصر حاضر با خدای خود پیمان می‌بندیم که تمام هم و همت خویش را صرف پرورش جوانان انقلابی به عنوان محور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کنیم.
باشد تا به خواست الهی، ملت شایسته‌مان طعم شیرین تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی را بچشد و به حول و قوه الهی به الگویی ستودنی برای همه ملت‌های عالم بدل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006959

وب گردی

وب گردی