نگاهداری: دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد ابلاغ شد

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد به واحدها و مراکز دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد گفت: نظام پایش آزاد (پژوهش اثربخش یکپارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی)، یک نظام جامع پژوهشی است که با هدف رفع نواقص مربوط به نظام پژوهش‌ تحصیلات تکمیلی دانشگاه و قرار دادن این ظرفیت عظیم در خدمت حل مسائل ملی کشور و ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان نتایج این پژوهش‌ها طراحی و اجرا می‌شود.

وی افزود: در این نظام پژوهشی با هدف مدیریت و راهبری اثربخش، یکپارچه و شبکه‌ای پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی، سازماندهی و برنامه‌ریزی هدفمند آن‌ها و شناسایی استعدادهای حل مسئله و توانمندسازی آن‌ها، نسبت به شکست و تبدیل چالش‌ها و مسائل ملی کشور به مسائل دانشگاهی و قرار دادن آن‌ها به‌عنوان زمینه‌های پژوهشی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری اقدام می‌شود.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اجرای نظام پایش آزاد بخشی از راهبرد کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کنشگری فعالانه در مواجهه با مسائل ملی پیچیده و تبدیل این دانشگاه به یک سازمان یکپارچه حل مسئله و پاسخگو به نیازهای واقعی جامعه در سطح ملی، از طریق بازمهندسی و ارتقای نظام پژوهشی دانشگاه و توسعه رویکرد حل مسئله در قالب "برنامه‌های علمی" است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های علمی، برنامه‌هایی با محوریت یک حوزه اولویت‌دار اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور است که با هدف رفع چالش‌ها و مسائل ملی مربوط به آن حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شده،گفت: به منظور پیاده سازی نظام پایش آزاد، تاکنون عناوین بیش از 30 برنامه علمی برای واحدهای دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور مشخص شده است. همچنین، پس از برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی، نظام موضوعات و مسائل مربوط به تعدادی از این برنامه‌‌ها تدوین شده و در سامانه‌ای تحت عنوان "سامانه پایش آزاد" جهت دسترسی و استفاده دانشجویان، اساتید و محققین بارگزاری شده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد زمینه های لازم جهت تشکیل دبیرخانه برنامه‌های علمی در استان‌ها را فراهم کرده است، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ابتدای سال تحصیلی آینده می توانند موضوع پایان نامه خود را از نظام موضوعات مربوط به برنامه های علمی در سامانه پایش آزاد انتخاب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007085

وب گردی

وب گردی