کاشت ۲ هزار بوته گیاه دارویی در زمین‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اراک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: کاشت ۲ هزار بوته رزماری در زمین‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اراک، حسین کلانتری در حاشیه بازدید از زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از کاشت ۲هزار بوته رزماری در زمین‌های تحقیقاتی این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: از ۸ ماه گذشته ۱۳ هکتار از زمین‌های زراعی دانشگاه به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده و در حال حاضر ۳۳ هکتار زمین تحت فشار داریم که۵ هکتار آن به کاشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته ۲هزار بوته رزماری در ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از زمین های دانشگاه غرس شده است، افزود: کشت گل محمدی، نعناع فلفلی، کدو پوست کاغذی و...از جمله این گیاهان است که با هدف فرآوری گیاهان تولید شده به‌صورت دمنوش و چاشنی غذایی و عرقیات گیاهان دارویی توسط شرکت دانش‌بنیان گیاهان دارویی دانشگاه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی اراک بابیان اینکه برداشت گل محمدی از مزارع دانشگاه آغاز شده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم مقدار زمین‌های بیشتری را به کشت گیاهان دارویی اختصاص داد و جامعه از مزایای این محصولات بسیار با ارزش بهره‌مند شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1070157

وب گردی

وب گردی