مخالفت مقامات ایالات شرقی آلمان با توقف پروژه گازی "نورد استریم ۲"

نخست وزیران ایالات شرقی آلمان در بیانیه‌ای توقف پروژه خط لوله انتقال گاز "نورد استریم ۲" در واکنش به پرونده مسمومیت "آلکسی ناوالنی"، منتقد سرسخت کرملین را رد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،به نقل از "ان تی وی" آلمان، سران و مقامات ایالات شرقی آلمان با توقف پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 در واکنشی به مسمومیت "آلکسی ناوالنی"، منتقد سرسخت کرملین مخالفت کردند.

نشریه بیلد آلمان بر اساس پیشنهاد مشترکی که از طرف مقامات این منطقه اعلام شده است نوشت: توقف ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 واکنش مناسبی به مسکو نیست.

نخست وزیران ایالات شرقی آلمان در عین حال بر لزوم شفاف سازی پرونده مسمومیت آلکسی ناوالنی از طرف روسیه تاکید کردند و اعلام کردند که این تنها یک مسئله مربوط به آلمان نیست.

اخیراً مناقشات بین برلین و مسکو بر سر پرونده مسمومیت "آلکسی ناوالنی"، منتقد سرسخت کرملین بحث ها درباره لزوم توقف و یا پیشبرد پروژه گازی نورد استریم 2 در آلمان را داغ کرده است.

صدر اعظم آلمان چندی پیش توقف این پروژه در صورت عدم شفاف سازی پرونده مسمومیت ناوالنی از طرف مسکو را بعید ندانست.

عرصه سیاسی آلمان درباره توقف و یا تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 به عنوان واکنشی به مسمومیت آلکسی ناوالنی دچار جدایی و اختلاف نظر است. این ایده حامیان و مخالفان زیادی در بین سیاستمداران آلمانی دارد.

آلکسی ناوالنی 30 مرداد (20 آگوست) در یک پرواز داخلی در روسیه دچار ناراحتی شدید جسمی شد و پس از انتقال به بیمارستانی در شهر امسک سیبری به درخواست اعضای خانواده و نزدیکانش برای مداوا به بیمارستان شریته در برلین منتقل شد.

برلین ادعا می کند که یک ماده سمی تخریب‌گر اعصاب از گروه جنگ‌افزارهای شیمیایی موسوم به "نووی‌چوک" در بدن ناوالنی کشف کرده است.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم توقف این پروژه گازی را اقدام مناسبی برای وادار کردن مسکو به تغییر رویکردهای خود ندانسته است. این مسئله را "اریک مامر"، سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام کرده است.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

روند پیشرفت پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 پیامد تحریم های آمریکا در 20 دسامبر سال گذشته کند شد.
منبع:تسنیم
انتهای پیام

کد خبر: 1072511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =