کلاهبردارترین بازار دنیا، فناوری است/ ضرورت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های فناورانه

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در آیین آغاز به کار کمیته‌های ارزیابی تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: کلاهبردار ترین بازار در دنیا، بازار فناوری است؛ فناوران همواره معتقد هستند جایی که ایستاده‌اند، مرکز زمین است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید جواد صدری مهر مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در آیین آغاز به کار کمیته‌های ارزیابی تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: کلاهبردار ترین بازار در دنیا، بازار فناوری است؛ فناوران همواره معتقد هستند جایی که ایستاده‌اند، مرکز زمین است. طی سال های اخیر بسیاری از نهادهای دولتی و حاکمیتی در حوزه فناوری ورود پیدا کرده اند، اما اکثرا موفق نبوده اند؛ درحالی که دانشگاه آزاد از ویژگی هایی برخوردار است که می تواند موفق باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مراجع تخصصی جامعه، می‌تواند در حوزه فناوری و نوآوری پیشتاز باشد چرا که برای ارتباط با فناوران برنامه ریزی ویژه دارد.

صدری مهر ادامه داد: یکی از تاثیرات تشکیل کمیته‌های ارزیابی تخصصی، حفظ حیثیت دانشگاه است؛ به عنوان مثال کارگروه ارزیابی طرح های کرونایی جزو اولین کارگاه هایی بود که راه اندازی شد به طوری که به صورت شبانه روزی فعالیت داشت. در این کارگروه حدود ۱۰۰ طرح بررسی شد اما فقط ۷ طرح مورد تایید قرار گرفت. چرا که باید در زمینه طرح‌های فناورانه، حفظ حیثیت دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: کمک به فناوران نیز دومین تاثیر کمیته‌های ارزیابی تخصصی است؛ فناوران باید مسیر ۵ ساله خود را ۵ ماهه طی کنند و باید کاری کنیم که فعالیت های خود را به صورت هدفمند و راهبردی ادامه دهند. 

صدری مهر گفت: کمیته‌های ارزیابی، یک بخش از یک فعالیت ۴مرحله‌ای است؛ ما باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را در طرح‌های فناورانه جذب کنیم.‌ درواقع اگر این سرمایه جذب نشود، هیچ توفیقی در زمینه فناوری نخواهیم داشت.

وی با اشاره به وظایف کمیته‌های ارزیابی بیان کرد: تمامی‌طرح هایی که به دنبال حضور در چرخه فناوری هستند، ابتدا باید از فیلتر کمیته‌های ارزیابی بگذارند؛ سپس باید ارزیابی شوند و پس از آن، ارزش گذاری خواهند شد. بعد از گذشت این مرحله، طرح‌ها برروی تابلوی بورس ایده‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهند گرفت تا شاهد یک اکوسیستم پویا در حوزه فناوری و نوآوری باشیم.

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مسئولان دانشگاه به شدت به دنبال پیگیری شرکت‌های وابسته به اعضای هیئت علمی هستند؛ شرکت نگین بذردانش از جمله شرکت های فعالی است که در این زمینه حدود ۲۰۰‌میلیارد تومان ارزش گذاری شده است. لذا ما اگر کسب و کارهای فناورانه را با محوریت اعضای هیئت های علمی هدایت کنیم، موجب جذب دانشجویان در این چرخه خواهد شد که بسیار ارزشمند خواهد بود. ما آمادگی داریم که طرح های فناورانه اعضای هیئت علمی را جذب و سپس آن ها را تبدیل به شرکت های دانش بنیان کنیم و گسترش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =