راهکارهای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان ابلاغ شد

بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی با عنوان «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» با هدف توسعه و تقویت نقش‌پذیری اجتماعی و ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان از سوی وزیر آموزش ‌و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوی (ایسکانیوز)، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی با عنوان «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» را برایاجرا در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. در این بسته که در راستای مصوبات هیات امنای سازمان دانش‌آموزی و مبتنی بر اهداف دوره‌های تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین و هم سو با بیانیه مهم گام دوم انقلاب، طراحی‌شده است، فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرنگاران دانش‌آموزی پانا و مجلس دانش‌آموزی، موردبازنگری قرارگرفته و بسترهای لازم برای توسعه و تقویت نقش‌پذیری اجتماعی و ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان فراهم‌شده است.

محور اصلی در این بسته تحولی، دانش آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌شده و علاوه برآن تلاش شده با ایجاد شبکه‌های ارتباطی ساختارمند و کارآمد، در بستری فرهنگی و تربیتی، از ظرفیت عظیم فکری و اجرایی جامعه نوجوان و جوان دانش‌آموزی کشور، برای شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان استفاده مناسب و مطلوبی شود.

گام اصلی و مهم پیاده‌سازی و اجرای این بسته تحولی در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق، نواحی و به‌ویژه مدارس هست، که امیدواریم باهمت و مجاهدت اعضای محترم شورای برنامه‌ریزی سازمان در ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، مدیران کل محترم و روسای شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان‌ها، مدیران، مربیان و اعضای فعال و پویای سازمان در سراسر کشور به نحو شایسته و مؤثری رقم بخورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =