نصف ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است

در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در سدها به ۲۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسیده که با این اوصاف حدود نیمی از مخازن سدهای کشور پر و نیمی خالی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طبق آخرین گزارش رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران که مربوط به آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور تا تاریخ ۲۸ شهریور امسالاست، ظرفیت کل مخازن سدها بر اساس آخرین هیدروگرافی ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است و درصد پر شدگی سدها ۵۵ درصد است.

کل ورودی آب از ابتدای مهر پارسال تا ۲۸ شهریور امسال (سال آبی ۹۸ - ۹۹) برابر با ۵۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به ورود ۸۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعبی مدت مشابه سال آبی قبل از آن، شاهد کاهش ۳۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور بودیم.

همچنین به تبع کاهش میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها نیز با کاهش قابل توجه مواجه بوده است؛ به طوری که در این مدت ۵۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم که در مقایسه با خروجی ۸۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از مخازن سدهای کشور، شاهد کاهش ۳۰ درصدی در این بخش هستیم.

آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می دهد که در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در سدها به ۲۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسیده که با این اوصاف حدود نیمی از مخازن سدهای کشور پر و نیمی خالی است.

انتهای پیام

کد خبر: 1074601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =