وزارت کشور لبنان: داعش با دستورات خارجی در صدد عملیات تروریستی در لبنان است

وزارت کشور لبنان از تلاش گروه تروریستی داعش برای اجرای عملیات‌های تروریستی در این کشور با دستوراتی خارج از لبنان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سرلشکر «عماد عثمان» مدیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان گفت که عناصر داعش برای اجرای عملیات‌های تروریستی در کشور تلاش می‌کنند.

عثمان در مصاحبه با کانال ماهواره‌ای «MTV» افزود که «برخی‌ها تصور می‌کنند داعش به پایان رسیده است اما اینگونه نیست و عناصر داعش همچنان برای اجرای عملیات‌های تروریستی در لبنان بنا به دستوراتی خارج از لبنان تلاش می‌کنند، آن‌ها ارتباطی با یک کشور مشخص ندارند بلکه گروه‌های تروریستی هستند».

او تصریح کرد: ممکن است داعش در سوریه مستقر باشد و ما برای دستیابی به شبکه‌های آن تلاش می‌کنند چرا که ممکن است در آنجا باندهای مخفی زیادی باشد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، مدیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان همچنین گفت که ما شانزده تروریست را که به صورت فردی فعالیت داشته و در اندیشه اجرای عملیات‌های تروریستی بودند و لقب «گرگ تنها» را بر خود اطلاق می‌کردند، بازداشت کردیم.

او افزود که نیروهای امنیتی اطلاعاتی را از باند «کفتون» در اختیار داشتند و ما از حجم و تعداد افراد این باند غافلگیر شدیم و برای اجرای عملیات آماده شدیم.

۲۱ آگوست گذشته این باند حمله‌ای را در شهرک کفتون(شمال لبنان) انجام داد به گونه‌ای که یک خودروی ناشناس در حین عبور از این شهرک به سمت چندین نفر شلیک کرد و سه نفر را به قتل رساند.

روز شنبه نیروهای امنیت داخلی لبنان در بیانیه‌ای از کشته شدن تمامی اعضای یک باند تروریستی در یک عملیات امنیتی در منطقه «وادی خالد» شمالی‌ترین منطقه کشور خبر داد.

عثمان در این باره گفت که در تحقیقات مشخص شد که افراد این باند برای تأمین مالی باند دست به سرقت می‌زند یا اینکه پول‌هایی برای آن‌ها از گروه‌های تروریستی خارج از لبنان ارسال می‌شد.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =