نادال به فینال رسید/ تعویق لیگ برتر والیبال ایران/ مالیات عجیب برای یک رئیس

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - هادی شاه‌مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش‌ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود.در پروژه ورزشی می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال ایران و جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.


نادال به فینال رسید
عصر دیروز جمعه در مرحله نیمه نهایی تنیس رولان گاروس رافائل نادال بخت شماره دو قهرمانی برابر دیگو شوارتزمن قرار گرفت.

نادال در ست اول و دوم با امتیاز مشابه ۶ بر ۳ به برتری رسید. این تنیسور اسپانیایی در ست سوم که بسیار پایاپای پیش رفت هم حریفش را ۷ بر ۶ شکست داد.


لیگ برتر والیبال ایران عقب افتاد
شهرام عظیمی سرپرست کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات والیبال با تاکید بر تلاش فدراسیون برای قطع زنجیره گسترش ویروس کرونا گفت: به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا و این که تیم‌ها بتوانند با آرامش خاطر بیش‌تر و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به تمرینات و رقابت‌های خود ادامه دهند، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال تصمیم گرفت که لیگ برتر مردان را به مدت دو هفته به تعویق بیندازد.

وی تصریح کرد: در همین راستا، تیم‌ها مجاز هستند درصورت تمایل، تمرینات خود را با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه دهند.

سرپرست کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، در خصوص دیدارهایی که به تعویق می‌افتد، اظهار داشت: طبق این تصمیم، مسابقات هفته‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم لیگ برتر مردان در تاریخ‌های ۲۰، ۲۳، ۲۷ و ۳۰ مهرماه برگزار نخواهد شد.

وی تاکید کرد: تاریخ از سرگیری مجدد مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.


مالیات عجیب برای یک رئیس
رافائل مارتینی باید ۲,۲ میلیون دلار مالیات به خاطر دریافت هدیه نقدی در سال ۲۰۱۲ میلادی از شخصی در جمهوری آذربایجان پرداخت کند.

رافائل مارتینی، رئیس پیشین اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۱۲ میلادی از شخصی در جمهوری آذربایجان هدیه نقدی به ارزش ۶ میلیون فرانک دریافت کرد. اکنون سازمان مالیاتی در سوئیس رافائل مارتینی را ملزم به پرداخت ۲,۲ میلیون دلار کرده است.

رافائل مارتینی و همسرش در سال ۲۰۱۲ در اظهارنامه مالیاتی‌ خود میزان درآمدشان را ۳۳۷ هزار و ۵۴۵ فرانک اعلام کردند. آنها همچنین در این سند رسمی به دریافت هدیه نقدی ۶ میلیون فرانکی اشاره کرده بودند. سازمان مالیاتی سوئیس با مشکوک دانستن هدیه پرداختی به رئیس پیشین فدراسیون جهانی نتوانست مدارکی مبنی بر مجرمانه بودن آن پیدا کند. البته اتحادیه جهانی کشتی نامه‌ای به فدراسیون کشتی آذربایجان برای دریافت اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع ارسال کرده است.


تست کرونای علیرضا دبیر منفی شد
وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از رؤسای فدراسیون‌ها، جلسه‌ای با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتند که بعد از این نشست، خبر ابتلای آرش میراسماعیلی به کرونا رسانه‌ای شد.

رئیس فدراسیون جودو در این نشست حدود یک ساعت در کنار علیرضا دبیر نشسته بود و به همین دلیل این احتمال وجود داشت که قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی نیز به کرونا مبتلا شده باشد.

دبیر به همین دلیل روز سه‌شنبه در محل برگزاری رقابت‌های گروه «ب» لیگ برتر آزاد حاضر نشد. رئیس فدراسیون کشتی همچنین سفر چند روزه‌ای به کربلا داشت و به همین دلیل تست کرونا داد که بعد از ۲۴ ساعت قرنطینه، تست علیرضا دبیر منفی اعلام شد.

معرفی رییس جدید IOC یک روز بعد از المپیک

انتخابات ریاست کمیته بین المللی المپیک ( IOC ) طی نشست ۱۳۷ این نهاد در تاریخ ۱۰تا۱۲ ماه مارس سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

بر اساس آخرین تصمیم هیات اجرایی IOC تاریخ ۳۰ نوامبر بعنوان آخرین مهلت ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست اعلام شده است که زودتر از مهلت مقرر در سایر انتخابات‌های IOC  نیز به شمار می‌رود.
بنا بر مقررات، ثبت نام از کاندیداهای ریاست می‌بایست سه ماه پیش از آغاز نشست کمیته بین المللی المپیک (the Session) صورت پذیرد.
توماس باخ، رئیس فعلی کمیته بین المللی المپیک، آمادگی و حضور خود برای انتخابات آتی را رسماً اعلام کرده و بر اساس گانه زنی‌ها وی با احتمال بالایی گزینه نخست کسب مجدد کرسی ریاست خواهد بود.
هیات اجرایی اعلام کرده است که فرد منتخب برای کرسی ریاست IOC از تاریخ ۹ آگوست سال آینده یعنی یک روز پس از اتمام بازی‌های المپیک مسئولیت خود را رسما بر عهده خواهد گرفت.
نشست IOC در یونان و به صورت حضوری برگزار خواهد شد اما بدلیل شرایط پاندمی کرونا و عدم وجود پیش بینی دقیق برای انجام انتخابات بصورت حضوری، برگزاری آنلاین انتخابات و نشست نیز در دستور کار قرارداد.

 درخشش جیمی باتلر، مانع قهرمانی لیکرز

تیم های میامی هیت و لس آنجلس لیکرز در شرایطی بامداد امروز دیدار پنجم از سری فینال لیگ NBA را برگزار کردند که لبران جیمز و یارانش با توجه به پیروزی در سه دیدار از چهار بازی قبلی می توانستند با یک برد دیگر قهرمانی خود را جشن بگیرند.

با اینکه همه در انتظار برپایی جشن قهرمانی لیکرز بودند، درخشش خیره کننده جیمی باتلر، ستاره میامی هیت باعث شد تا در یک دیدار نزدیک و فوق حساس میامی برنده از زمین خارج شود.
در پایان مسابقه میامی هیت 111 بر 108 توانست لیکرز را شکست دهد و کار را به بازی ششم بکشاند.
در این بازی جیمی باتلر با 35 امتیاز، 12 ریباند و 11 پاس منجر به گل بهترین بازیکن میامی و میدان بود و با تریپل دبل خود مانع پیروزی لیکرز شد.

از سوی دیگر لبران جیمز با 40 امتیاز، 13 ریباند و 7 پاس منجر به گل نتوانست مانع شکست تیمش شود.
حالا سری فینال NBA سه بر دو به سود لیکرز شده و میامی برای جبران نیاز به یک پیروزی دیگر دارد تا کار را به بازی هفتم برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =