ابتدای فصل لیگ جزیره و جدول آبی!

لیگ برتر انگلیس تا به اینجای کار چهار هفته را پشت سر گذاشته و در همین مدت کم اتفاقات زیادی در آن ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-محمد رضا خدابخش؛ از آغاز لیگ برتر فوتبال انگلیس چهار رفته گذشته که با صدرنشینی تیم اورتون نیز همراه بوده است. علاوه بر سورپرایز در صدر جدول، اتفاقات جالب ثبت شده در این مسابقات تا به اینجای کار کم نبوده است که در این گزارش به بررسی مهمترین آنها می‌پردازیم؛

عملکرد درخشان تافی ها!
تا به اینجای کار شاگردان آنچلوتی تنها تیمی هستند که تمامی بازی های خود در لیگ برتر را پشت سر گذاشته اند. آنها که بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند، در رتبه دوم بهترین تفاضل لیگ برتر نیز هستند تا نشان دهند که هدفشان برای این فصل چیزی جز قهرمانی نیست. آنها تیمی یک دست و منظم هستند و با دوازده امتیاز از چهار بازی صدر جدول را به نام خود ثبت کرده‌اند. یکی از بهترین زوج‌های حال حاضر لیگ برتر، زوج خامس و کالورت لوین است. خامس که بازیکن مورد علاقه کارلتو است، در نقل و انتقالات تابستانی به این تیم پیوست تا آنچلوتی او را احیا کند. این هافبک خلاق کلمبیایی در اکثر گل های اورتون نقش دارد و با پاس های دقیق خود مکمل خوبی برای کالورت لوین است. دومینیک کالورت لوین نیز در حال حاضر با پنج گل زده به صورت مشترک با سون در صدر جدول گلزنان قرار دارد. این مهاجم سر زن، با قدرت تمام کنندگی و جای گیری های هوشمندانه خود، بسیاری از گل های حساس و مهم اورتون را به ثمر رسانده تا بهترین بازیکن ماه لیگ انگلیس نیز لقب بگیرد. این ها همه هوش بالای آمچلوتی را نشان می دهد تا پشخص شود که چرا او یکی از بهترین مربیان تاریخ بوده و هست. او در تابستان با خرید های اقتصادی و مناسب، تیمی یک دست و قدرت مند را تشکیل داده تا پس از سال ها اورتون را به کورس قهرمانی برساند.

نگاهی به جدول!
با مطالعه جدول لیگ متوجه می شویم که جدای اورتون، تیم های دیگری نیز عملکرد بی نظیری داشتند. تیم شگفتی ساز استون ویلا با نه امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد تا برای باقی تیم ها خط و نشان بکشد. همچنین لسترسیتی نیز عملکرد خوب سال های اخیر خود را حفظ کرده و با نه امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه سوم هستند تا در سه تیم اول جدول، جایی برای تاپ سیکس نباشد. اما یکی دیگر از تیم های با کیفیت امسال، تیم جوان آرسنال است. شاگردان آرتتا تا به اینجا فصل با برد های اقتصادی خود رتبه چهارم را در اختیار دارند تا به هواداران خود نوید یک فصل خوب را پس از سال ها ناکامی بدهند. تیم های لیورپول، تاتنهام و چلسی نیز که پیش از این مدعیان قهرمانی بودند، در رتبه های بعدی قرار دارند. اما اوضاع برای تیم های شهر منچستر اصلا خوب نیست. دو تیم منچسترسیتی و منچسترزونایتد با عملکرد ضعیفی که تا اینجای کار از خود به نمایش گذاشته اند، به ترتیب در رتبه های چهاردهم و شانزدهم جدول قرار دارند. البته آن ها یک بازی کمتر نسبت به حریفان خود دارند اما این موضوع رتبه های دو تیم منچستر را توجیح نمی کند تا هواداران دو تیم از وضعیت تیم هایشان شاکی باشند. در انتهای جدول نیز سه تیم برنلی، شفیلدیونایتد و فولام نیز قعرنشین هستند تا زنگ خطر از همین ابتدا برای آن ها به صدا در بی آید.

رابطه خوب جهانبخش و پاتر بر خلاف تصورات!
علیرضا جهانبخش که از زمان ورود گراهام پاتر بازی زیادی ر به او نرسیده، طی مصاحبه‌ای با سایت باشگاه برایتون گفت:«رابطه من و پاتر به عنوان مربی و بازیکن واقعا خوب است. من معتقدم که زیر نظر او پیشرفت زیادی کرده ام و امیدوارم که با عملکردهای اخیرم این را نشان داده باشم». او در مورد رابطه خود با مربی و تیم نیز اذعان داشت:«من در باشگاه با همه رابطه خوبی برقرار کرده ام. همیشه فراز و نشیب هایی وجود دارد چرا که همه بازیکنان دوست دارند بازی کنند اما شرایطی مثل این در هر شغلی پیش می آید. پاتر با ما صحبت کرده و به ما کمک می کند که بتوانیم پیشرفت کنیم». جهانبخش در مورد کمتر بازی کردن خود نیز اضافه کرد:«سعی می کنم هر روز در تمرین به مربی نشان دهم که چقدر آماده بازی کردن هستم. واضح است که او تصمیم می گیرد که چه کسی بازی کند اما وظیفه من این است که خوب تمرین کنم و در بهترین سطح باشم تا هر وقت او بخواهد از من استفاده کند آماده باشم.» این صحبت ها نشان می دهد که او از وضعیت فعلی خود راضی است و به تصمیمات سرمربی به صورت تمام و کمال احترام می گذارد. علیرضا در هفته های اخیر که زمان بیشتری برای بازی میدا کرده است، دو گل زده و دو پاس گل داده تا نشان دهد در صورت اعتماد مربی آمادگی بالایی دارد و شرایط خود را روز به روز بهتر می کند.

هنوز چهار هفته گذشته و هنوز برای قضاوت زود است اما باید منتظر ماند و دید عملکرد خوب چندین تیم تداوم خواهد داشت یا خیر. همچنین هواداران تیم های بزرگ نیز منتظر بازگشتی قدرتمندانه از تیم‌های خود هستند و این انگیزه‌های همه تیم‌ها را دو چندان می‌کند تا همه اینها نوید یک لیگ هیجان انگیز را در ادامه فصل دهد.

کد خبر: 1076512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =