مراسم تقدیر از مدال‌آوران تیم‌های ووشو و تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم تقدیر از اعضای مدال آور تیم‌های تکواندو و ووشو بانوان و آقایان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تقدیر از اعضای مدال آور تیم‌های ووشو دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

لشگری در ابتدای این مراسم با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا، تنها نمایندگان این دو رشته حضور دارند، گفت: سال گذشته تیم‌های بانوان و آقایان لیگ برتر ووشو حضور پررنگی داشتند و قهرمانی سوپر لیگ باشگاه‌های برتر کشور را از آن خود کردند.

وی افزود: سال ۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا مسابقات نهایی لیگ برتر ووشو برگزار نشد و بر اساس امتیازات قهرمان این مسابقات مشخص شد.

جهان بین: ورزش قهرمانی نشانه هویت دانشگاه است

در ادامه،جهان بین ضمن تشکر و قدردانی از تمامی ورزشکاران تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر اینکه ورزش قهرمانی نشانه هویت دانشگاه است، گفت: برافراشته شدن پرچم دانشگاه آزاد اسلامی در میادین ورزشی منجر به تقویت جایگاه و شأن دانشگاه می شود. هر یک از ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی نمادی از هویت این دانشگاه هستند.

وی ادامه داد: قهرمانان ورزشی در توسعه ورزش همگانی در دانشگاه نقش بسزایی دارند. همچنین قهرمانان در کنار اخلاق ورزشی اگر معنویات را سر لوحه خود قرار دهند که چنین است، منجر به توسعه فرهنگ و معنویت در کشور می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اخلاق اسلامی، جوانمردی و سلوک این ورزشکاران قهرمان، موجب تبلیغ دین است و یک ابزار بسیار موثر است .

وی با اشاره به لزوم استعدادیابی و پرورش استعدادها، گفت: فرم استعدادیابی در سامانه آموزشیار بارگذاری شده است تا دانشجویان جدیدالورود آن را پاسخ دهند. با استفاده از این استعدادیابی، شناخت دقیقی از ظرفیت ها پیدا خواهیم کرد. مردم معادن طلا و نقره ای هستند که باید از آن به خوبی استفاده شود. دانشجویان مستعد را شناسایی خواهیم کرد و تا رسیدن به بالاترین سطوح و قهرمانی حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم، علیرضا حاجی محسنی سرپرست تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی و نایب رئیس فدراسیون ووشو بیان کرد: تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی از جمله تیم‌های با اصالت کشور است. سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا مسابقات نهایی لیگ برتر ووشو برگزار نشد اما اگر این مسابقات برگزار می‌شد نیز تیم دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه اول را کسب می کرد.

محسنی خاطرنشان کرد: تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی از کادر فنی دلسوزی برخوردار است و با همت تمام اعضای تیم، پرچم دانشگاه آزاد اسلامی را برافراشته کردیم.

در ادامه این مراسم، کیوان شیر آقایی سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه جوان گرایی در تیم این دانشگاه مورد توجه و تاکید قرار دارد، گفت: استفاده از دانشجویان و جوانان منجر به تشکیل یک تیم قدرتمند شده است.

الهام صادقی سرمربی ووشو تیم بانوان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: ۹۰ درصد شاکله این تیم دانشجو بودند، نگاهمان در تشکیل تیم نگاه جوانگرانه است. طی 7 سال اخیر پنج بار مقام قهرمانی و 2 بار نیز مقام نایب قهرمانی را از آن خود کرده ایم.

استفاده از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی برای مدیریت تیم های ورزشی

جهان بین همچنین در مراسم تقدیر از اعضای تیم‌های تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی از زحمات و افتخار آفرینی‌های تکواندوکاران این دانشگاه تشکر و قدردانی کرد و گفت: برخورد پدرانه و دلسوزانه و تربیتی کادرفنی با ورزشکاران ارزشمند است.

وی ادامه داد: باید از پتانسیل خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه در مدیریت تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: جوانگرانی بسیار ارزشمند و خوب است، اما در این جوانگرایی باید از تجربه بزرگان و پیشکسوتان بهره برد.

جهان‌بین گفت: زنده داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست. از همین رو نامگذاری تیم های دانشگاه آزاد اسلامی به نام شهیدان که به عنوان نمونه در تیم تکواندو در جریان شرکت در مسابقات بین المللی ساحل عاج اتفاق افتاد و نام شهید حججی بر تارک تیم نقش بست، ارزشمند بود.

خلیفه: تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی جز پرافتخارترین تیم های تکواندی جهان است

در ادامه این مراسم نعمت خلیفه سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری مراسم تقدیر برای ما و تمامی ورزشکاران بسیار ارزشمند است، گفت: از برگزاری این مراسم و تمامی حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: از سال ۷۶ که تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد، این تیم از بهترین و افتخارآفرین ترین تیم‌های جهان است، تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون ۶ عنوان قهرمان جام باشگاه های آسیا و ۶ با لیگ برتر ایران و... را کسب کرده است.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی مزین به نام شهید حججی است. سرمایه گذاری در ورزش منجر به رشد فرهنگی می‌شود. بحث فرهنگی دغدغه تمامی نهادها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.

خلیفه خاطر نشان کرد: رشته تکواندو از سال ۹۶ به مسابقات یونیورسیاد اضافه شد؛ در این رشته تیم ملی دانشجویان کشورمان ۱۷۰ طلا، برنز و نقره را از آن خود کردند که که بیش از ۹۰ درصد این مدال ها به همت دانشگاه آزاد اسلامی به دست آمده است.

در ادامه ایمانژادی سرپرست تیم، با اشاره به اینکه تیم ورزشی دانشگاه ها با سایر تیم ها متفاوت است بر اهمیت نگاه فرهنگی در ورزش تاکید کردند.

در پایان این مراسم از سرمربی، سرپرست و نماینده ورزشکاران تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =