ضرورت انتقال فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی به بستر مجازی/ سراهای دانشجویی برای پذیرش دانشجو آمادگی دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تولیدات محتوایی به‌روز و براساس نیازهای دانشجویان در صفحات رسمی دانشگاه و صفحات دانشجویی منعکس کنیم.

حجت‌السلام سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ضرورت انتقال فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی به بسترهای مجازی اظهار کرد: باتوجه به تداوم آموزش‌های غیرحضوری دانشجویان، همه فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی باید به بسترهای فضای مجازی منتقل شوند. در ماه‌های اخیر جلسات بسیاری برای برگزاری جلسات مشاوره در فضای مجازی و تحت یک نرم افزار برگزار شده تا مشاوره‌های دانشجویی نیز تداوم داشته باشند.

وی افزود: هیچ راهی جز فراهم کردن بسترهای فضای مجازی برای دانشجویان وجود ندارد. اکنون طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه، پادکست و فیلم‌های کوتاهی برای انتشار در گروه‌های دانشجویی و صفحات رسمی آماده می‌کنیم. ظرفیت کانون‌های عکس، رسانه، مهدویت و هلال احمر نیز در راستای تولید محتوای فرهنگی فعال شده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تولیدات محتوایی به‌روز و براساس نیازهای دانشجویان در صفحات رسمی دانشگاه و صفحات دانشجویی منعکس کنیم. کلاس‌های فوق برنامه را نیز در فضای مجازی پیش‌بینی می‌کنیم و با توجه به اضافه شدن نیروهای کاربلد در حوزه فضای مجازی و آی‌تی، امیدواریم که تولیدات فاخری در صفحات داشته باشیم.

موسوی با اشاره به آغاز فعالیت‌های کارگروه‌های مختلف مسابقه «از حماسه تا حماسه» در واحدهای دانشگاهی و مرکز استان، عنوان کرد: واحدهای دانشگاهی علی‌آباد و آزادشهر در تشکیل تیم‌های اجرایی این مسابقه پیشگام بودند. جلسات لازم برای توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی و کارگروه‌های تولید محتوا تشکیل شده و از این پس مراحل پیاده‌سازی آن آغاز می‌شود.

وی درباره تشکل‌های دانشجویی واحدهای دانشگاهی استان گلستان، گفت: به جز دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد، تشکل‌های دانشجویی در همه واحدهای دانشگاهی استان فعال هستند. البته هیئت موسس یکی از تشکل‌های دانشجویی در واحد دانشگاهی گنبد نیز شکل گرفته و پس از برگزاری انتخابات مجازی، این تشکل دانشجویی نیز شروع به‌کار خواهد کرد. تشکل‌های اسلامی استادی نیز در همه واحدهای دانشگاهی فعالیت دارند. به‌صورت کلی تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های آنچنان چشم‌گیری ندارند و باید جای خود را به دانشجویانی با انگیزه و دغدغه‌مند بدهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تصریح کرد: نقش تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه بسیار مهم است و باید امکانات و اختیارات کافی در برای تشکل‌های دانشجویی در نظر گرفت تا دانشجویان انگیزه لازم برای فعالیت داشته باشند. کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی باید آزادی عمل کافی را برای برگزاری مراسمات و جلسات تبیینی و ترویجی داشته باشند تا از حالت ایستایی و سکون عبور کنند.

موسوی با درباره برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی نیز اشاره کرد: پیش از این کرسی‌های آزاداندیشی ذیل مسئولیت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری بود و شکل برگزاری این کرسی‌ها بسیار متفاوت‌تر از حالت فعلی شناخته می‌شد و این جلسات در کلاس‌های درس بین موافقین و مخالفین برگزار می‌شد. اکنون با ابلاغ بخشنامه جدید این مسئولیت به هیئت نظارت بر تشکل‌ها محول شده که برنامه‌های لازم برای برگزاری کرسی‌های زنده و مجازی درحال تدوین و امکان‌سنجی است.

وی پیرامون برنامه‌های استقبال از دانشجویان جدیدالورود نیز ادامه داد: فضای ویژه استقرار تشکل‌های دانشجویی اعم از بسیج دانشجویی و کانون هلال احمر تجهیز و پیش‌بینی شده است. بروشورهای ویژه آیین‌نامه شئون و آراستگی نیز برای دانشجویان جدید همه واحدهای دانشگاهی طراحی و آماده شده است. با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که در اختیار کانون هلال احمر گذاشته خواهد شد اقداماتی تب‌سنجی و بهداشتی نیز صورت خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بیان کرد: با شیوع کرونا خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تعطیل شده بود که اکنون با تمهیداتی(هر اتاق برای یک دانشجو) که در نظر گرفته شده آماده پذیرش دانشجویان در خوابگاه هستیم.

موسوی درباره کارکرد آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی دانشگاه آزاد نیز خاطرنشان کرد: ملاحظات بسیاری در اجرای این آیین‌نامه وجود دارد که با هماهنگی و وحدت رویه همه ارکان دانشگاه محقق می‌شود. اجرای این آیین‌نامه در واحد گرگان با اصطکاک بسیاری همراه بوده و برای اجرای آن در همه واحدهای دانشگاهی لازم است تا هماهنگی‌ها بین مدیران دانشگاهی بیش از این باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076822

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =