نشست سه جانبه وزرای خارجه عراق، اردن و مصر در قاهره

وزرای خارجه عراق، اردن و مصر در ادامه نشست‌های سه جانبه خود برای توسعه روابط با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  وزرای خارجه سه کشور عراق، اردن و مصر امروز (سه شنبه) در کاخ «التحریر» قاهره با یکدیگر دیدار کردند.

به نوشته وبگاه شبکه روداوو، این نشست با هدف گفت‌وگو در خصوص نتایج نشست سران در اردن در ۲۵ در آگوست گذشته و بحث در خصوص «ساز و کار اقدام مشترک» برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور برگزار می‌شود.

در این نشست همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای به خصوص مسائل جهان عرب و راههای گسترش هماهنگی‌ها میان سه کشور بحث و بررسی شد.

پس از این دیدار، سه طرف در یک کنفرانس خبری مشترک حضور یافتند. «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در ابتدا گفت که همکاری میان مصر و اردن و عراق علیه هیچ کشوری نیست. او در ادامه بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه و لیبی تأکید کرد و گفت که هر سه کشور دیدگاه یکسانی در خصوص امنیت ملی جهان عرب و مقابله با تهدیدات دارند.

سامح شکری همچنین گفت که سه کشور در خصوص همکاری‌ها در حوزه انرژی، بازسازی و برق رایزنی کردند.

او به مسأله بحران آب نیز پرداخت و امنیت آبی را اولویت ویژه دانست و در این میان به سند النهضه و تهدیداتی که متوجه امنیت آبی عراق است، اشاره کرد.

در ۲۵ آگوست گذشته نخست‌وزیر مصر و عراق با حضور در اردن در نشست مشترکی با «عبدالله دوم» پادشاه این کشور شرکت کردند. پس از آن نشست «مصطفی الکاظمی» در صفحه توئیتر خود نوشت که این نشست بابی برای ورود به منطقه‌ای توسعه یافته و امن است.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =