هر هفته یک موضوع آموزشی به اولیا ارائه می‌شود

فرحناز مینایی پور گفت: اداره کل انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش، آموزش‌های مجازی را برای اولیا در نظر گرفته و هر هفته یک موضوع آموزشی را به آنها ارائه می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در برنامه «گفتگوی علمی» اظهار کرد: ما هم اکنون حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ۳۰ میلیون هم اولیا داریم که این تعداد دانش آموز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به نقش کلیدی اولیا در تعمیق یادگیری دانش آموزان گفت: نقش خانواده‌ها به ویژه مادران در این دوران کرونایی که دانش آموزان بیشترین وقت خود را در منزل سپری می‌کنند و مجازی درس می‌خوانند بسیار پررنگ تر و بیشتر شده است.

مینایی پور با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای ارائه آموزش به اولیای دانش آموزان گفت: اداره کل انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش، آموزش‌های مجازی را برای اولیا در نظر گرفته و هر هفته یک موضوع آموزشی را به آنها ارائه می‌دهد.

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: اکثر آموزش‌های انجمن اولیا و مربیان در سطح عمومی و درباره چگونگی تعلیم دادن و رفتار کردن با دانش آموزان در منزل است.

وی با اشاره به اهداف اصلی از اجرای طرح «آموزش‌های گفتگو» گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری طی سه سال اخیر به این نتیجه رسید که میزان گفتگو در خانواده‌ها بسیار کاهش یافته بطوریکه قبل از کرونا در شبانه روز ۲۰ دقیقه می‌رسید و لذا برنامه ریزی‌های صورت داد تا میزان این گفتگوها بیشتر شود.

همچنین در ادامه این برنامه، حسن جمشیدی نژاد نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه ۲ شهر تهران، مشارکت اخیر اولیا در سیاستگذاری‌های انجمن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مشارکتها باید ادامه پیدا کند اما معضل اصلی ما این است که معمولاً والدین در برنامه ریزی‌ها برای اولیا و مربیان فراموش می‌شوند.

وی با بیان اینکه جای نظرسنجی از اولیا درباره سیاست‌های کلان آموزشی و کتب درسی فرزندان خالی است گفت: در این هفت سالی که بنده با آموزش و پرورش همکاری دارم هیچ وقت نظر منِ پدر درباره کتب درسی فرزندم و سیاست‌های کلان پرسیده نشده است.

نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه ۲ شهر تهران تأکیدکرد: والدین باید در سیاست گذاری‌های کلان آموزشی حضور داشته باشند و در مقابل، باید به والدین هم آموزش‌های مهارتی و چگونه رفتار کردن با فرزندان ارائه شود.

جمشیدی نژاد گفت: شاید وظایف انجمن به اولیا و مربیان آموزش داده نمی‌شود که این مشکل را هم می‌توان از طریق بسته‌های آموزش مجازی حل و وظایف را برای آنها تبیین کرد.

نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه ۲ شهر تهران با تأکید بر اینکه مطالبه گری با با پرخاشگری متفاوت است اظهارکرد: یکی از مشکلات ما این است که والدین مطالبه گر مناسبی نیستند و یا اصلاً مطالبه گر نیستند زیرا روند این کار را یاد نگرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =