نوروزی: وزارت راه برای ساماندهی بازار مسکن برنامه دهد

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی باید در عمر باقیمانده از دولت برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن ارائه کرده و آن را با جدیت دنبال کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رحمت الله نوروزی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن بیان سوال خود از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم اقدام لازم برای تامین مسکن مورد نیاز کشور بیان کرد: آقای رئیس جمهور چند روز پیش اعلام کردند که دولت در حوزه مسکن کارنامه قابل قبولی دارد و مسکن باید توسط خود مردم با طرحی که خودشان می‌خواهند ساخته شود. در حالی که شعار ایشان در مرحله اول ریاست جمهوری تامین مسکن خانه اولی‌ها و تسهیلات کم سود برای تامین مسکن بود. براساس قانون اساسی تامین مسکن برعهده رئیس جمهور است و باید همه اعضای هیات دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی آن را در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه اظهار کرد، یکی از دغدغه‌های مردم تلاطم در بازار مسکن است در یک سال اخیر در برخی از شهرها قیمت مسکن افزایش بسیاری داشته است. در سال ۹۴ آقای آخوندی طرحی را ارائه کردند تا سال ۱۴۰۴ سالانه یک میلیون و ۱۰۰ واحد مسکن در کشور ساخته شود اما آمارها نشان می‌دهد که در سال ۹۸ صدور پروانه‌ها نسبت به سال ۹۲، کاهش یافته است یعنی بازار مسکن به حال خود رها شده است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر رشد جمعیت و فرزندآوری تاکید داشتند ابتدا باید اشتغال و مسکن فراهم شود تا زمینه ازدواج نیز به وجود آید  مقایسه عملکرد دولت نهم و دهم در تامین مسکن با دولت آقای روحانی نتایج قابل قبولی را نمی‌دهد. ما انتظار داریم تا وزارت راه و شهرسازی در چند ماه باقیمانده برنامه جدی برای ساماندهی این بازار ارائه کند. امیرکبیر تنها مدت کوتاهی بر مسند قدرت بود اما با کارهایی که انجام داد امروز نامش در تاریخ معاصر ایران ثبت شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید برنامه جدی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی و احیای بافت فرسوده داشته باشد سوءمدیریت‌ها و ضعف در مدیریت‌ها باعث نابسامانی در بازار شده است. طرح اقدام ملی مسکن باید دنبال شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اکنون مشخص نیست که کدام سیاست در تامین مسکن در کشور دنبال می‌شود هنوز تعداد زیادی از مسکن مهر در کشور باقیمانده است ما انتظار داریم طرح اقدام ملی مسکن محقق شود ولی مسکن مهر نیز باید تکمیل گردد.  درحوزه تامین مسکن و شهرسازی متاسفانه مدیریت و سیاست مشخصی وجود ندارد. امروز طرح‌های جامعی شهری به جای آن که در راستای منافع مردم باشد منجر به افزایش قیمت زمین و مسکن شده است.

نوروزی در ادامه با اشاره به کاهش توان اقشار مختلف جامعه در اجاره مسکن و افزایش قیمت مسکن بیان کرد، امروز کارگران و کارمندان در پرداخت هزینه رهن و اجاره مانده‌اند چه برسد به خرید مسکن. شیوع بیماری کرونا از یک سو و رکود در بازار مسکن از سوی دیگر برخی مشاغل را در این حوزه تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به میزان خط فقر گفت: دولت و مجلس باید استراتژی و سیاست مشخصی را در حوزه تامین مسکن دنبال کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =