ایده‌های اعضای هیئت علمی در قالب شرکت دانش بنیان اجرایی می‌شود

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیئت علمی می توانند ایده های خود را در قالب ایجاد شرکت دانش بنیان اجرایی کنند تا زمینه ایجاد بستری برای رشد نوآوری در کشور باشند.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر نقش اعضای هیئت علمی در پیشبرد اهداف برنامه جامع تحول فناوری - نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در آیین نامه حمایت از فعالیت فناورانه اعضای هیئت علمی تلاش بر این بوده تا سطح علمی آن‌ها با محوریت حمایت از طرح های نوآورانه به شکل حقیقی ارتقا یابد تا به دنبال آن شاهد افزایش سطح کیفی مبانی علمی در کشور باشیم و موتور محرک علم و دانش  کشور، مزیت هایی بیش از پیش برای اقتصاد و صنعت کشور به ارمغان آورد.

مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی  در ادامه به تشریح بخشی از مختصات این آیین نامه پرداخت و گفت: اعضای هیئت علمی برای ارتقا رتبه و جایگاه خود می بایست یا در اندیشه نگارش مقاله های غیرکاربردی و صرفا برای کسب امتیاز علمی باشند و یا باید با اکراه مسیر تدریس غیرمطلوب را در پیش بگیرند که همین مهم عاملی برای آموزش غیرکاربردی، با ضریب کیفی پایین و غیر موثر را رقم می زد. اما امروز با تدوین این آیین نامه اعضای هیئت علمی می توانند در راستای تخصص خود فعالیت های فناورانه با خروجی نوآورانه و مفید برای اقتصاد کشور را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ایجاد شرکت های دانش بنیان را بخشی از فعالیت های فناورانه اعضای هیئت علمی دانست و افزود: اعضای هیئت علمی می توانند ایده های خود را در قالب ایجاد شرکت دانش بنیان اجرایی کنند تا زمینه ایجاد بستری برای رشد نوآوری در کشور باشند.  
ضرغامی افزود: متأسفانه آیین نامه ارتقای اساتید کشور، تا به امروز تضمین کننده نقش آفرینی تخصصی آنها در جامعه و صنعت نبوده که امیدواریم اجرایی شدن این آیین نامه، گامی موثر در تغییر مسیر دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه های کشور در راستای نیازهای کشور باشد تا شاهد ساری و جاری شدن علم و فناوری در جای جای جامعه و صنعت باشیم.  

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با با بیان اینکه اعضای هیئت علمی با اقدامات محصول محور و مفید می توانند امتیازات پژوهشی و اجرایی برای ترفیع جایگاه خود را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد تا فضای آزمایشگاهی و زیرساخت های خود را برای فعالیت های فناورانه اساتید در اختیار ایشان قرار دهد که این مکانیسم رفتاری گامی موثر در جهت تسهیل فرآیند رشد فناورانه کشور خواهد بود.
ضرغامی دانشگاه آزاد اسلامی را پیشرو در تغییر موثر و مفید مسیر جامعه دانشگاهی خواند و تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ درصد از ظرفیت آموزش عالی کشور تلاش می کند تا فرآیند آموزش را به سوی گزاره های نوآورانه و فناورانه هدایت کند و در این مسیر بر روی اساتید و دانشجویان فرهیخته خود حساب ویژه ای باز کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =