دانشگاه‌های «اهل بیت» و «فارابی» تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) و پردیس فارابی دانشگاه تهران در راستای ایجاد فرصت های مطالعاتی و تبادل دانشجو و استادان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به دنبال معارفه ریاست جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت در راستای توسعه روابط این دانشگاه با مراکز علمی و آکادمیک قم، اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه شامل رئیس، مدیران ارشد حوزه های بین الملل، پژوهش، آموزش و اداری از پردیس فارابی دانشگاه تهران بازدید کردند و در جلسه ای با حضور رئیس و معاونان این دانشگاه زمینه های همکاری دو طرف بررسی شد.

 محمدرضایی رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با خوشامدگویی به اعضای هیئت رئیسه دانشگاه اهل بیت (ع) به بیان گزارشی از تاریخچه و فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه پردیس فارابی قدیمی ترین مرکز آموزش عالی در قم است که تأسیس آن به پنجاه سال قبل باز می‌گردد، افزود: این پردیس شامل چهار دانشکده در حوزه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و الهیات است که سیاست راهبردی خود را گسترش همکاری با دانشگاه‌های داخل و خارج ایران می‌داند.

منتظری معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه، نیز با بیان اینکه شروع همکاری با دانشگاه اهل بیت ظرفیت‌های زیادی را برای دو طرف ایجاد خواهد کرد، گفت: برخی امکانات این دانشگاه از جمله مرکز آموزش مجازی بسیار پر قوت به فعالیت های خود می پردازد و توانسته است در دوران بیماری کرونا به سرعت خدمات لازم را ارائه کند.

وی ادامه داد: ترجمه ، پژوهشهای اسلامی و مشارکت در همایش های بین المللی می تواند زمینه مناسبی برای همکاری باشد.

در این نشست،مسلم محمدی رئیس دانشکده الهیات هم از برگزاری همایش و پیش نشست‌هایی با موضوع بیماری کرونا از نگاه دینی و اخلاقی پرداخت و از دانشگاه اهل بیت درخواست کرد که به عنوان حامی علمی این نشست ها با این دانشگاه همکاری کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید جازاری رئیس دانشگاه اهل بیت (ع) نیز در ادامه با معرفی دانشگاه اهل بیت (ع) و رشته های موجود در این دانشگاه، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری دو طرفه اعلام کرد.

وی با برشمردن برخی ویژگی‌های خاص دانشگاه اهل بیت، از جمله سیاست پذیرش حداکثری دانشجویان خارجی از ملیت های مختلف و ظرفیت های ایجاد شده در روابط بین الملل، آمادگی خود را جهت ایجاد ارتباط با مراکز فاخری همچون پردیس فارابی دانشگاه تهران اعلام کرد.

جازاری افزود: هدف گذاری این دانشگاه ، هدف گذاری بزرگی است و آموزش دانشجویان مسلمان با نگاه کاملا علمی و آکادمیک و نیز آماده کردن آنها برای حضور در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی از مهم ترین اهداف تاسیس این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه اهل بیت از تغییر ساختار و گسترش کمی و کیفی دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و ایجاد دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه را از اولویت های اصلی دانشگاه اهل بیت برشمرد.

وی افزود: درخواست جذب اعضای هیئت علمی این دانشکده انجام شده است و به زودی شاهد تاسیس رشته های فنی مهندسی به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای دانشجویان مسلمان خواهیم بود.

جازاری از جمله برنامه های دیگر این دانشگاه را تقویت و به کارگیری اعضای هیئت علمی متخصص و انتشار مجلات علمی پژوهشی به زبان های دیگر عنوان کرد و گفت: مطالعات خوبی در حوزه کشورهای فارسی زبان در قالب پایان نامه و تحقیقات میدانی انجام شده است که ظرفیت خوبی را برای انتشار و استفاده از این پژوهش ها داریم؛ امیدواریم به زودی شاهد انتشار و به اشتراک گذاری آنها با مراکز دیگر علمی و آکادمیک باشیم.

مدیران ارشد دانشگاه اهل بیت نیز در این دیدار، به بیان نقطه نظرات خود در همکاری با پردیس فارابی دانشگاه اهل بیت پرداختند.

حجت الاسلام قمی، صالحی، حکیم الهی،بزرگی، قدرت آبادی و شریف اعضای این هیئت از دانشگاه اهل بیت بودند.

در انتها تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه به عنوان سند رسمی شروع همکاری ها به امضای دو طرف رسید.

تبادل استادان و دانشجویان، ایجاد فرصتظهای مطالعاتی برای استادان، استفاده از طرفیت دو طرف در جذب دانشجویان بین المللی ، برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی مشترک و نیز برگزاری دوره های کوتاه مدت از مهم ترین بندهای مورد توافق دو طرف بود که در این تفاهم نامه تصریح شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1080807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =