مراسم افتتاح هفته جهانی کارآفرینی به صورت مجازی برگزار می‌شود

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آستانه هفته جهانی کارآفرینی گفت: چشم انداز شبکه جهانی کارآفرینی، تسهیل نوآوری، شروع و توسعه کسب و کار برای همه افراد و در همه مکان‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رحیم سرهنگی  مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های هفته کارآفرینی، اهداف و زمان آن گفت: مراسم افتتاحیه هفته جهانی کارآفرینی دوشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور آقای منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال به طور مجازی برگزار می‌شود.

به گفته سرهنگی، هفته جهانی کارآفرینی (GEW) یکی از بزرگترین رویدادهای هماهنگ جهانی برای ترویج و توسعه کارآفرینی است که هر ساله در بازه زمانی هفته سوم ماه نوامبر(هفته آخر آبان ماه) برگزار می شود.

وی در تشریح اهداف هفته جهانی کارآفرینی گفت: یکی از مهمترین اهداف رویدادهای این هفته، تقویت اکوسیستم کارآفرینی کشور از طریق بالا بردن گرایش های کارآفرینانه در بین جامعه به ویژه جوانان است تا از طریق ترفیع جایگاه کارآفرینی، مشوقی برای راه‌اندازی کسب و کار توسط عموم جامعه باشد.

سرهنگی افزود:  بدین منظور برنامه هایی را با مشارکت همه ذینفعان و با هدف تقویت همکاری بین کارآفرینان، سرمایه گذاران، سیاستگذاران، محققان و نهادهای پشتیبان کارآفرینی، در راستای ایجاد و تقویت اکوسیستم های کارآفرینی اجرا می کند که به ایجاد اشتغال، سرعت بخشیدن به نوآوری و رشد اقتصادی منجر می‌شود.

سرهنگی تصریح کرد: مراسم گرامیداشت این هفته به صورت همزمان و هماهنگ در بیش از ۱۸۰ کشور با مشارکت بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب ۴۰ هزار فعالیت و برای بالغ بر ۱۰ میلیون نفر برگزار می شود.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا بر رسالت و ماموریت های محوله، هر سال در سطح استان های سراسر کشور نسبت به بزرگداشت این هفته از طریق برگزاری رویدادهای مختلف ترویجی نظیر کارگاه های آموزشی، جلسات گپ و گفت دوستانه با کارآفرینان و ارائه تجارب آنان، ارائه آموزش و مشاوره رایگان کارآفرینی، پخش کلیپ ها، فیلم ها، کافه های کارآفرینی مجازی و ... اقدام می‌کند.

سرهنگی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲ نهاد مشارکت کننده شامل دانشگاه‌ها، سازمان های مردم نهاد و مؤسسات بخش خصوصی، ‌ ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های سراسر کشور بیش از ۳۰۰ برنامه را برای اجرا در طی این هفته سازمان‌دهی کرده‌اند.
وی با اشاره به ایام هفته کارآفرینی اظهار کرد: روزهای این هفته شامل  " ۲۶ آبان ماه کارآفرینی و جهش تولید"، " ۲۷ آبان ماه کارآفرینی و کرونا"، " ۲۸ آبان ماه، کارآفرینی زنان"، " ۲۹ آبان ماه، کارآفرینی و تعاون"، " ۳۰ آبان ماه، کارآفرینی دیجیتال"، " اول آذرماه، کارآفرینی و جوانان و دانشجویان"، " دوم  آذرماه، کارآفرینی و کودک و نوجوان"  است.

سرهنگی در ادامه توضیح داد: در سال جاری با درنظر گرفتن شرایط موجود و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه ریزی هایی لازم به عمل آمده تا بزرگداشت این هفته که از تاریخ ۲۶ آبان تا ۲ آذر ماه است، از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه های مختلفی  توسط دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت ادارات کل کشور برنامه ریزی شده، که برخی از آنها شامل رونمایی از سند توسعه کارآفرینی (پنج رکن اصلی و ۱۷ برنامه تحول آفرین)،   رونمایی از باشگاه کارآفرینان نوجوان آنلاین،   برگزاری بیش از ۶۰ برنامه ملی آنلاین و ۳۰۰ برنامه مختلف استانی آنلاین(وبینارهای آموزشی مرتبط نظیر کارآفرینی دیجیتال، صنایع خلاق، تشریح فرصت های کارآفرینی در مناطق مختلف گردشگری کشور، سینما کارآفرینی، دهکده گیاهان دارویی، گپ و گفت با کارآفرینان برتر استانها و ارائه تجارب آنها، کارگاههای آموزشی در حوزه کارآفرینی) توسط هریک از ادارات کل استان ها می‌شود.

وی همچنین توضیح داد: تمامی هموطنان علاقه مند به عنوان مخاطبان وبینارهای یاد شده، می توانند به صورت رایگان در بستر فضای مجازی از رویدادها استفاده کنند.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص چگونگی حضور در رویدادها و نشانی بستر مجازی توضیح داد:  اطلاع رسانی موضوع در صفحه رسمی دفتر توسعه کارآفرینی و همچنین روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح ملی و استانی صورت می‌گیرد.

راه های ارتباطی برای شرکت در رویدادها و جلسات به شرح زیر است:
   https://www.skyroom.online/ch/kanoun/karafarini
http://karafarini.mcls.gov.ir
Instageram: karafarini.official

انتهای پیام/

کد خبر: 1081165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =