کلنگ زنی مجموعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بشاگرد

وزیر مسکن و شهرسازی در سفر اخیر خود به استان هرمزگان، کلنگ مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بشاگرد را به زمین زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد اسلامی وزیر مسکن و شهرسازی در سفر به استان هرمزگان وارد بشاگرد شد و با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، مجید مشکینی مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌های امنای استانی، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان و مقامات سیاسی استان هرمزگان کلنگ مجموعه آموزشی دانشگاه آزاد بشاگرد را به زمین زد.

محمد اسلامی در حاشیه کلنگ زنی این مجموعه، دانشگاه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای  مناطق کمتر توسعه یافته خواند و گفت:  امید که با تاسیس این دانشگاه در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، جوانان بتوانند با کسب مهارت و علم آموزی،بتوانند با توجه به پتانسیل و استعداد منطقه رشد کنند و مهارت های کسب کرده خود را در جهت رشد و توسعه منطقه بکارگیرند.

محمد اسلامی با اظهار رضایت از تاسیس دانشگاه در این منطقه افزود: بدون هدف از تاسیس این دانشگاه در منطقه محروم بشاگرد در جهت دانش افزایی و بالا بردن سواد علمی، پژوهشی و...  جوانان با استعداد این منطقه است تا بتوانند آینده روشن این سرزمین را به درستی رقم بزنند و عامل رشد و توسعه منطقه شوند

مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌های امنای استانی نیز در این مراسم، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را در مناطق محروم یکی از خواسته های مهم و سیاست های خدمتگزاری این دانشگاه عنوان کرد و گفت : این دانشگاه توانسته برای خدمت به دانش افزایی و خدمت به جوانان و مشتاقان علم و تحصیل زمینه را در مناطق مختلف کشور ایجاد کند.

مجیبد مشکینی افزود: بیشترین رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی ، ارتقا کیفی  دانشگاه است زیرا که این دانشگاه در ارتقا کمی خوب عملکرده و کمترین نقاطی هستند که تحت پوشش  این دانشگاه قرار نگرفته اند.

وی ارتقا کیفی این دانشگاه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با روند رو به توسعه این دانشگاه ، با کمک اعضای هئیت علمی، کارکنان، دانشجویان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی  می تواند به سرآمدترین دانشگاه ایران، بلکه جهان تبدیل شود.

مشکینی موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی را در تمام عرصه ها، حاصل همکاری مردم و دانشگاه دانست و گفت: این دانشگاه متعلق به مردم است و برای مردم تاسیس شده است  و امرور لازم است تا دانشگاه بیشتر به سمت مردم برود و با ورود به عرصه های مختلف ، هم مشکلات جامعه را مرتفع سازد و هم خدمات شایان توجه ای به مردم ارائه کند.

مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌های امنای استانی، با انتقاد از برخی سو مدیریت ها در دوران گذشته گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد  فقط توجه به آموزش صرف نیست بلکه ورود به تمام عرصه ها در راستای ارتقای کیفیت و مهارت آمورس برای حل مشکلات جامعه است.

مشکینی با انتقاد از پشت میز نشینی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: چون زمینه مهارت آموزی برای دانشجویان فراهم نشده و مهارت محور بودن در حاشیه بوده بسیاری ار فارغ التحصیلان  به دلیل نداشتن مهارت و تخصص نتوانسته اند جذب صنایع کشاورزی، تجاری، بازرگانی و... شوند که دانشگاه آزاد در مدیریت جدید به دنبال احیای این مهارت ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم، ساخت این مجموعه آموزشی را در راستای سیاست های ارتقای کیفی در بعد آموزشی عنوان کرد و افزود: برای بالا برن کیفیت نیاز به زیر ساخت های لازم است که با کلنگ زنی این مجموعه، ارتقای کیفیی در کنار ارتقای کمی انجام می شود.

احسان کامرانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بشاگرد  با 700 دانشجو  و 10 رشته ی فعال  در مقاطع کاردانی و کارشناسی و تعداد  1400 فارغ التحصیل  در حال خدمت رسانی به مردم این خطه می باشد .

وی تصریح کرد: ساخت این پروژه در دوفاز مجزا انجام خواهد شد که فاز اول آن با زیر بنای 360 متر   و فاز دوم آن با زیر بنای 1440 متر مربع با تکنولوژی سازه های فولادی پیش ساخته (LSF)  با بودجه ای بالغ بر 140 میلیارد ریال پیش بینی و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: پیش بینی می شود ساخت فاز اول این در مهرماه سال تحصیلی 1400 به بهره برداری برسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1081257

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =