حضور ۴ نفر از دانشمندان برتر جهان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: طبق آخرین رنکینگ جهانی ۱۲ درصد یعنی ۴ نفر از دانشمندان ۲ ‌درصد برتر جهانِ دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد خدمت می‌کنند و این خیلی ارزشنمد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سعید خیاط‌مقدم در جلسه توجیهی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد که به‌صورت مجازی و پخش زنده از شبکه‌های اجتماعی برگزار شد، اعلام کرد: طبق آخرین رنکینگ جهانی ۱۲‌درصد از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در این واحد دانشگاهی خدمت می‌کنند و این خیلی ارزشمند است.

وی با توجه به رسالت حوزه پژوهشی دانشگاه گفت: همانگونه که دانشگاه رسالت خودش را در کنار پرداختن به امر آموزش به عنوان دانشگاه حل‌مسئله و دانشگاه اجتماعی تعریف کرده است، ما هم در حوزه پژوهشی رسالت خودمان را در همین زمینه تعریف کردیم و با اینکه خدمات پژوهشی مناسبی ارائه می‌دهیم ، فضا را به شکلی آماده می‌کنیم تا دانشجویان راحت‌تر وارد بازار کار شوند و خدمات خوبی به جامعه ارائه بدهند و بتوانند دانش خود را به ایده‌های ارزشمند تبدیل کنند به‌همین منظور دانشگاه زیرساخت‌های خوبی آماده کرده است و از استادان بسیار توانمند و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوبی برخورداریم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اعلام اینکه ۱۲‌درصد از دانشمندان دو درصد برتر جهان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خدمت می‌کنند، افزود: در آخرین رنکینگ جهانی که اخیرا انجام شد ۳۴ محقق و پژوهشگر برجسته از ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به عنوان دانشمندان دو درصد برتر جهان شناخته شدند که از این تعداد چهار استاد برجسته از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد انتخاب شدند یعنی ۱۲ درصد از دانشمندان دو درصد برتر جهان را به خود اختصاص دادند و این خیلی ارزشمند است.

این استاد دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان کرد: در علوم پایه و مهندسی از تجهیزات و آزمایشگاه‌های مدرن و توسعه‌یافته‌ای برخورداریم و این آزمایشگاه‌ها علاوه بر خدمات‌دهی به دانشجویان، به جامعه و مراکز خارج از دانشگاه نیز خدمات فراتری ارائه می‌دهند و به‌تازگی آزمایشگاه شیمی ما جزء آزمایشگاه‌های استاندارد شناخته شد و آزمایشگاه‌های متالورژی ما نیز در همین مسیر حرکت می‌کند، آزمایشگاه حوزه سلامت و پزشکی ما نیز در همین حوزه فعالیت دارد.

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه در حوزه کتابخانه‌ها یکی از بزرگترین کتابخانه‌های شرق کشور را در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد داریم، افزود: ما در کل دانشگاه ۲۳ کتابخانه داریم با ۳۲۸‌هزار جلد کتاب که در قالب ۱۴۹ هزار عنوان تعریف شده‌اند و به خاطر اینکه تمرکز ما بر این است که در لبه علم قرار بگیریم بیش از نیمی از کتاب‌ها لاتین هستند و یا به زبانه‌ای غیر از فارسی هستند، تمام تلاش همکاران ما این است که با استفاده از آخرین منابع موجود دانشجویان را در سطح بالاتری قرار بدهند، در کنار این ظرفیت‌ها عضویت‌های متعددی در پایگاه‌های مختلف علمی جهان داریم که دانشجویان می‌توانند به‌صورت برخط از آنها استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: در حوزه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ارتباط مستقیم میان دانشگاه و حوزه پژوهشی ایجاد کردیم، به‌طوریکه حدود ۳۰ انجمن علمی در دانشکده‌های مختلف و دانشجویانی که دارای ایده هستند و می‌خواهند کتاب چاپ کنند و یا متقاضی ثبت اختراع هستند داریم.

این استاد دانشگاه گفت: به این دانشجویان مجوز و کمک مالی می‌دهیم و یا اگر در حوزه‌های علمی مقالاتی داشته باشند در صورت پذیرش، دانشگاه به آنها کمک خواهد کرد.

این مسئول دانشگاهی خاطرنشان کرد: در حوزه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تمام تلاش ما این است که از طریق انجمن‌های علمی دانشجویان را به دانش روز مجهز کنیم.

خیاط‌مقدم از مرکز رشد بسیار پیشرفته و سرای نوآوری و فناوری‌های هوشمند و سلامت به عنوان دو ظرفیت بسیار مهم تحقیقاتی یاد کرد و افزود: هدف این دو حوزه حمایت از ایده‌های فناورانه چه از طریق استادان و چه از طریق دانشجویان در دانشگاه است و امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی برای دانشجویان داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه از کسانی که می خواهند کسب و کاری را شروع کنند، حمایت می‌کنیم، بیان کرد:  خدمات علمی، خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار مناسب در سرای نوآوری و فناوری‌های هوشمند و سلامت برای دانشجویان در نظر گرفتیم و فضای اشتراکی برای تبادل نظر دانشجویان ایجاد کردیم و مراکز تحقیقاتی ما نیز به پیوست این سراها هستند و کمک‌های بسیار خوبی به دانشجویان ارائه می‌کنند.

این استاد دانشگاه با توجه به حوزه ارتباط با صنعت به عنوان یکی از حوزه‌های مهم و فعال معاونت پژوهشی گفت: در این حوزه دانشجویان می‌توانند در کنار استادان با انجام طرح‌های تحقیقاتی برون‌دانشگاهی و صنعتی خودشان را ارتقا بدهند و دانش خود خودشان را به‌روز کنند.

این‌ مسئول دانشگاهی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی در اصل عصاره علمی برخی از حوزه‌های دانشگاهی هستند، افزود: این مراکز به دانشجویان در انجام تحقیقات علمی کمک می‌کنند و اکنون دانشگاه آزاد اسلامی مشهد چهار مرکز تحقیقاتی دارد که در حوزه‌های پزشکی، مهندسی‌پزشکی، محیط‌های خشک و حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی سامانه‌های پژوهشیار طراحی شده که هدف آن این است که پایان‌نامه‌های پژوهشی در مسیر درست قرار بگیرند و لازم است دانشجویان با این سامانه‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083657

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =