تشریح اقدامات نظارتی مجلس یازدهم/ تذکرات کتبی ۹۰ درصد افزایش یافت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره اقدامات نظارتی مجلس یازدهم ارائه کرد و گفت: تعداد تذکرات نمایندگان به دولتمردان نسبت به مجلس قبلی افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گزارشی درباره اقدامات نظارتی مجلس یازدهم در شش ماه فعالیت خود ارائه کرد.

وی گفت: یکی از برنامه های راهبردی مجلس یازدهم توجه بیشتر و اولویت دادن به ابزارهای نظارتی نسبت به امور تقنینی بود و آمار و ارقام هم نشان دهنده آن است که مجلس در این شش ماه از ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شش ماه نخست دوره یازدهم مجلس بالغ بر هزار و ۵۲۰ تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزرا داده شد، در حالی که در شش ماه نخست دوره دهم مجلس تعداد تذکرات کتبی ۷۹۸ مورد بود و بر این اساس تاکنون ۹۰ درصد استفاده از این ابزار نظارتی افزایش یافته است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: همچنین تاکنون هزار و ۱۳۶ سوال از دولتمردان داشته ایم که نسبت به دوره مشابه مجلس دهم ۱۲۷ درصد رشد داشته است، چرا که مجلس دهم در شش ماه نخست فعالیت خود فقط ۴۹۹ سوال از وزیر داشت.

وی اظهارداشت: تعداد تحقیق و تفحص ها در مجلس یازدهم تاکنون ۸۲ مورد بوده و نسبت به شش ماه نخست دوره دهم مجلس ۱۴۸ درصد افزایش یافته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مجلس از ابزارهایی مانند ماده ۲۳۴ و ماده ۴۵ هم استفاده کرده و کمیسیون های تخصصی در حال بررسی این موضوعات هستند تا به نتیجه نهایی برسد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین ماده ۲۳۵ و ۲۳۸ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص چهار وزارتخانه ای که گزارش عملکرد هفت ماه سال ۹۸ و پنج ماهه سال ۹۹ خود را به مجلس ارائه کردند، در حال پیگیری است و کمیسیون های مربوطه در حال رسیدگی به این موضوعات هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =