«فرهنگ مقاومت» منافع ملی ابرقدرت ها را تهدید می‌کند/ لزوم پاسخ قاطع دستگاه‌های امنیتی به ترور شهید فخری زاده

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: فرهنگ مقاومت، اساسا امکان دارد منافع ملی ابرقدرت ها را در یک گستره جغرافیایی مورد تهدید قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست "تبار ترور با موضوع بررسی ابعاد و پیامدهای ترور دانشمتد دفاعی-هسته ای محسن فخری زاده با حضور محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

کوشکی در ابتدای این نشست با توضیح تغییرات صورت گرفته در ماهیت و اشکال جنگ در عرصه نظام بین الملل اظهارکرد: ماهیت جنگ در قرن 21 نزد ابرقدرت ها و قدرت‌های بزرگ بخصوص آمریکا و شرکای اروپایی اش و رژیم صیهونیستی تعریف نوینی پیدا کرده است. به این معنا که منافع ملی کشور متخاصم را تخریب، تضعیف یا نابود کنیم.

وی با بیان این که کشورهای استکباری ابزارهای متنوعی را برای نیل به این هدف شامل جنگ روانی و رسانه ای، تهدید و ترور در کشور  هدف یا تجاوز نظامی در نظر دارند افزود: دلیل شیفت این موضوع، هزینه های بالای جنگ مستقیم و خسارت های انسانی آن می تواند باشد. تجربه های جنگ  نظامی نشان داده که در کشور مورد حمله قرار گرفته شده، "فرهنگ مقاومت" شکل گرفته است که این فرهنگ مقاومت، اساسا امکان دارد منافع ملی ابرقدرت ها را در یک گستره جغرافیایی مورد تهدید قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: این تعریف جدید برای مقابله با جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است و نمونه‌های آن را می توان ویروس استاکس نت ، ترور تعدادی از دانشمندان، سرقت بخشی از اطلاعات هسته ای ایران، حمله به کشتی های نفتی در دریای سرخ و مدیترانه و  همجه فراوان شبکه های فارسی زبان خارجی ذکر کرد. این جنگ روانی باعث شده است که جمهوری اسلامی بخشی از نیروهای موثر خود را بخاطر ترور و حذف فیزیکی از دست داده و عده دیگری نیز بر " اثر ترور ذهنی" از دست رفته اند و امید و آرمان‌های خود را از دست داده اند.

کوشکی تصریح کرد: نکته قابل توجه در مورد این جنگ این است که مردم و مسئولان ما درباره آن توجیه نیستند. وقتی معاون وزیر دفاع یک دولت ترور می شود، در واقع یک "تروریسم دولتی" انجام شده و از لحاظ حقوق بین الملل این یک اعلام جنگ است؛ البته این موضوع با حرکت و اقدامات گروه‌های تروریستی متفاوت است زیرا در حالی که در درون جامعه حساسیتی که در مقابل جنگ مستقیم هست در این شکل  از ترور وجود ندارد.

وی دشمن شناسی و روشنگری در این زمینه را یکی از کار های مهم دانشجویان و نیروهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی دانست و لزوم تبیین این مسائل را برای آحاد مردم مورد اشاره قرار داد.

نویسنده کتاب "تبار ترور" با اشاره به اهمیت پاسخگویی  به ترور شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: پاسخگویی باید چنان با شدت باشد که بازدارندگی ایجاد کند .عدم پاسخ متناسب به این ترور، باعث به وجود آمدن موازنه ای شکننده می شود که هر لحظه امکان دارد رژیم صیهونیستی دوباره دست به چنین اقدامی بزند. درواقع نیروهای نظامی باید در مقابله با این تهدیدات موزانه ترس ایجاد کنند. 
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1084604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =