ارجاع مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات به کمیسیون شوراها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده مربوط به تشخیص معیارهای مدیر، مدبر و رجال سیاسی و مذهبی بودن کاندیداهای ریاست جمهوری را به کمیسیون شوراها ارجاع دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری طی اخطار قانون اساسی، گفت: در سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است که تشخیص رجل سیاسی و مذهبی و همچنین مدیر و مدبر بودن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فقط باید از سوی شورای نگهبان انجام شود.

وی بیان کرد: بنده روز گذشته با یکی از فقهای شورای نگهبان دیدار کردم و به وی گفتم که گفته شده است در این زمینه با شورای نگهبان هماهنگی شده است اما وی گفت که شورای نگهبان نظر پیشینی ندارد و صرفا درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی اعلام نظر می کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که ماده ۴ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری درباره تعیین معیارهای رجال سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات است که این مسئله برخلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

تشخیص رجال مذهبی و سیاسی کاندیداها از اختیارات شورای نگهبان است

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، گفت: بنده هفته گذشته هم گفتم که دوستان به این مسئله توجه کنند که تعریف و تطبیق معیارهای رجال مذهبی و سیاسی و مدیر و مدبر بودن جزو اختیارات شورای نگهبان است.

وی بیان کرد: حتی بنده گفتم اگر ما وقت مجلس را بگیریم و در این باره بحث و تبادل نظر کنیم، در نهایت شورای نگهبان به آن ایراد می گیرد و آن را رد می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده اخطار شما را وارد می دانم و به رأی نمایندگان می گذارم که در صورت موافقت آنان، این ماده به کمیسیون شوراها ارجاع و اصلاح شود.

در ادامه جلسه، این اخطار به رأی وکلای ملت گذاشته شده و نمایندگان به آن رأی دادند و بر این اساس ماده معروف به تعریف معیارهای رجال سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور جهت اصلاح، ارجاع شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =