افزایش واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت، از افزایش واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه تولید با تصمیم آبان ماه ستاد اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علیرضا رزم حسینی در مراسم روز ملی صادرات گفت: از ۱۱ آبان میانگین واردات روزانه از ۹۵ هزار تن به ۱۰۱ هزار تن افزایش یافته که نشان می‌دهد اگر تسهیل‌گری اتفاق افتاد، سطح تجارت بهبود پیدا می‌کند.

وی به اجرای سامانه جامع تجارت و نتایج حاصل از آن ابراز امیدواری کرد و افزود: از آغاز به کار سامانه جامع تجارت در ۲۲ آبان تا به امروز ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پرونده ثبت شده و از این میزان ۳ میلیارد دلار ثبت سفارش نهایی صورت گرفته است که امیدواریم با این اقدامات تا پایان سال تراز تجاری کشور مثبت شود.

رزم حسینی مراسم روز ملی صادرات را بهانه‌ای برای بیان دغدغه‌های صادرکنندگان دانست و با اشاره به دوران کوتاه خدمت خود در این حوزه گفت: فرصت برای چابک سازی و کوچک سازی این وزارتخانه پیرکوتاه است هرچند قدم‌هایی در این حوزه برداشتیم، اما همچنان کارهای زیادی باید صورت بگیرد.

وی همچنین به اقدامات و رویکرد این وزارتخانه اشاره و تاکید کرد: تا امروز از صدور بخشنامه‌های یک‌شبه جلوگیری کردیم و شفافیت و اطلاع رسانی به موقع را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم. از سوی دیگر حذف امضاهای طلایی و امتیازات ویژه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این مدت منع صادراتی اتفاق نیفتاده و برخی بخشنامه‌هایی هم که از قبل وجود دارد باید در ستاد اقتصادی مطرح و درباره آن‌ها نظر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موضوع فولاد نیز قیمت گذاری دولتی را اقدامی نادرست خواند و گفت: وزارتخانه به هیچ وجه موافق قیمت‌گذاری نیست حتی همین رویکرد را درباره ارز هم مدنظر دارد. درباره فولاد شیوه‌نامه‌ای تهیه و در آن کف قیمتی فولاد برای عرضه در بورس تعیین شده است که سقفی هم ندارد. در کل دنیا هم بورس به همین شیوه کار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =