حاج قاسم سلیمانی از انسانیت دفاع می‌کرد

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهید سلیمانی در راه مجاهدت و یاری رساندن به مظلومان، به دین و مذهب آن ها توجهی نداشت بلکه او از انسانیت دفاع می کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علاالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در وبینار بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب مقاومت اظهارکرد: حاج قاسم از پرچمداران مبارزه در برابر ظلم و یاری مظلومان بود؛ بر اساس آن چه که درباره شیوه و روش زندگی پیامبران به ما رسیده است، زندگی سردار نیز جلوه و نمادی از این سبک زندگی بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در راه مجاهدت و یاری رساندن به مظلومان، به دین و مذهب آن ها توجهی نداشت بلکه او از انسانیت دفاع می کرد به طوری که دفاع او از مسیحیان و ایزدی ها بسیار چشمگیر بود. سردار سلیمان الگویی از عشق و محبت الهی بود. این مهر و محبت را نه تنها در برخورد با هر مذهبی مشاهد می کردیم، بلکه او در رفتار با هر موجود زنده ای این مهر و عطوف را داشتند.

بروجردی ادامه داد: زمانی که در سوریه برف شدیدی باریده بود، سردار سلیمانی دستور داده بودند تا برای حیوانات غذا تهیه کنند؛ شخصیت سردار سلیمانی پس از شهادتشان بیش از پیش شکفته شد که تشییع پیکر میلیونی او نمود بارزی از این موضوع است. ترس و واهمه در سردار سلیمانی راهی نداشت و همواره به رستگاری ابدی و شهادت نگاه می کرد.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اطاعت دینی و نظامی از ولایت فقیه ریشه در اعتقادات و باورهای معنوی او داشت؛ امروز سردار سلیمانی در میان ما نیست اما براساس آیات قرآن، کسانی که در راه خدا کشته می شوند نمرده اند بلکه زنده هستند؛ به همین دلیل سردار سلیمانی نیز همواره زنده است. رفتار سردار سلیمانی نشان می دهد که راهنمایی اصلی او در تمامی مراحل، خداوند متعال بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =