مشروح سخنرانی‌های وبینار بین‌المللی شهید سلیمانی و مکتب مقاومت

وبینار بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب مقاومت با موضوع «سلیمانی، قهرمان صلح و همزیستی ادیان» با حضور معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و اندیشمندانی از لبنان، فلسطین، سوریه و سایر کشورهای محور مقاومت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وبینار بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب مقاومت با موضوع «سلیمانی، قهرمان صلح و همزیستی ادیان» به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی شریعتمدار تحلیلگر سیاسی، انطونیوس حنانیا روحانی مسیحی از کشور فلسطین، رونی آلفا روزنامه‌نگار از کشور لبنان و خانم هیلانة عطاالله شاعر و نویسنده از کشور سوریه در این وبینار درباره ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب مقاومت به سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این وبینار بروجردی با خوشامدگویی به مهمانان و حاضران در این وبینار گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی پرچمدار یاری رساندن به مظلومان و مبارزه با ظلم بود، زندگی و رفتار ایشان را می‌توان جلا و نمود سبک زندگی پیامبران و اولیای الهی دانست.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شهید سلیمانی در راه مجاهدت و یاری رساندن به مظلومان به گرایشات دینی و مذهبی توجهی نداشت و همواره از انسانیت دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی بدون در نظر داشتن قومیت، دین و مذهب در دفاع از مسلمانان، مسیحیان و ایزدیان جدی و مصمم بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی الگوی عشق و محبت الهی بود و این عشق را می‌توان در او نسبت به همه مردم با هر گرایشی دید. شخصیت ایشان پس از شهادت بیش از دوران حیات شناخته شد و نمونه آن را می‌توان در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار دید که چنین تشییعی در تاریخ اسلام کم‌نظیر است.

بروجردی ادامه داد: شهید سلیمانی در دوران اوج قدرت داعش، بدون هیچ‌گونه ترس و شک و با اعتماد به نفس از شکست دشمن صحبت می‌کرد و در عین حال همواره آرزوی شهادت داشتند. رفتار و سلوک ایشان ما را به این باور می‌رساند که راهبر و جهت‌دهنده شهید سلیمانی، خداوند متعال بوده است.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی اعتقاد به ولایت فقیه را از دیگر شاخصه‌های شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: اعتقاد و اطاعت ایشان از ولی فقیه ریشه در باورهای عمیق الهی و مذهبی سردار سلیمانی داشت و شهید سلیمانی را می‌توان مصداق آیه شریفه ولا تحسبن‌الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون دانست.

شریعتمدار تحلیلگر سیاسی و رایزن فرهنگی سابق سفارت ایران در لبنان نیز در ادامه این وبینار با اشاره به ارزش‌های مشترک ادیان الهی در راه همزیستی و تحقق صلح جهانی، گفت: امروز جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا، نماینده تمام این ارزش‌هاست که در برابر جباران تاریخ و به بندکشان انسانیت ایستادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی خود را وقف دفاع از کسانی کرده بود که با بسیاری از آنها در اعتقادات مذهبی و دینی تفاوت داشت، اما این موضوعات نزد ایشان اهمیتی نداشت و همواره بدون در نظر داشتن گرایشات دینی و مذهبی افراد به دفاع از مظلومان می‌پرداخت.

انطونیوس حنانیا روحانی مسیحی از کشور فلسطین نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مکتب مقاومت به ویژه شهید سیدعباس موسوی دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان، گفت: به برکت خون شهدایی مانند شهید سلیمانی اراده برای مقاومت محکم‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فلسطین امروز مرز حق و باطل و آتشفشانی است که تنها با نابودی رژیم صهیونیستی آرام خواهد گرفت، یادآور شد: برای مقابله با رژیم صهیونیستی نیاز به کمک برادران مسلمان داریم همانطور که تا کنون نیز برادران مسلمان بی‌هیچ چشم‌داشتی یاور ما بودند.

در ادامه این بینار رونی آلفا روزنامه‌نگار لبنانی نیز با بیان اینکه منطقه غرب آسیا کانون تحولات است، گفت: دست‌های پشت پرده به دنبال از بین بردن تاریخ و تمدن کشورهای منطقه هستند، همانطور که ترامپ تهدید کرده بود که به ۵۲ نقطه فرهنگی ایران حمله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در طول سال‌ها فعالیت خود نیروهای خوبی را تربیت کرده است، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی از مردم بود و رابطه عمیقی با مردم عادی و نیروهای تحت امر خود داشت. نقش ایشان را در پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه، جنگ غزه و شکست جریان داعش در منطقه نمی‌توان فراموش کرد، به همین دلیل است که دشمن دست به ترور ایشان زد.

این روزنامه نگار لبنانی در پایان گفت: امین بودن، عادل بودن و آرمان‌خواهی فلسطین را می‌توان سه مولفه شهید سلیمانی دانست که باعث می شد مردم با گرایش‌های دینی و مذهبی مختلف به ایشان اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =