رشد ۴۰۰ درصدی جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از رشد بیش از ۴۰۰ درصدی تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال در مقایسه با نیمسال مشابه سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه شورای راهبردی سیاست‌گذاری کلان برای دانشجویان خارجی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر اعضا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه دکتر طهرانچی با تأکید بر استقبال دانشجویان بین‌المللی برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی که دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده اند، رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به آماری از تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه، اظهار داشت: تعداد کل دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی ۲۶ هزار و ۶۷۱ نفر است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مقطع کارشناسی ۲ هزار و ۹ نفر، کارشناسی ارشد ۶ هزار و ۹۱۳ نفر، دکتری تخصصی ۳۵۴ نفر و در مقطع دکتری حرفه ای ۲۵۱ نفر، دانشجوی بین‌المللی جدیدالورود در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش شده است.

وی تأکید کرد: در نیمسال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجویانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش و مشغول به تحصیل شده اند.

دکتر طهرانچی در ادامه با اشاره به آماری از وضعیت جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم و مقیم در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، گفت: آمار جذب دانشجویان بین المللی غیرمقیم در سال گذشته ۳ هزار و ۹۷۵ نفر بوده که این تعداد در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۹ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است. همچنین جذب دانشجویان بین المللی با احتساب دانشجویان مقیم در سال گذشته ۸ هزار و ۱۳۸ نفر بوده که این عدد در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی میزبان دانشجویانی از ۲۰ کشور جهان است، خاطرنشان کرد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی از ملیت‌های مختلف از کشورهای سوریه، پاکستان، بحرین، ارمنستان، ازبکستان، ترکمنستان، کنیا، ترکیه، روسیه، تاجیکستان، لبنان، بنگلادش، آذربایجان، هندوستان، قزاقستان، فرانسه، تانزانیا، اندونزی، افغانستان و عراق هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گزارشی از آمار دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک استان‌ها، و واحدهای برون مرزی ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =