دانشگاهیان آموزه‌های تأثیرگذار نماز را در جامعه ترویج دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دانشگاه را محل تحولات اجتماعی و فرهنگی خواند و افزود: در حوزه فرهنگی، شیوه های جذب مخاطب در امور فرهنگی مورد تاکید است و دانشگاهیان باید آموزه های تاثیرگذار نماز را در جامعه ترویج دهند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احسان کامرانی در کارگاه «نشست شیوه‌های دعوت به نماز» که با حضور ۱۲۰ نفر از استادان و کارمندان به میزبانی حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی (ستاد اقامه نماز ) و همکاری بسیج اساتید واحد بندرعباس برگزار شد، نماز را  مظهر نظم و هماهنگی و کمال زیبایی دانست و گفت: برپا داشتن نماز بهترین درس شکرگزاری و آموزش خشوع و رحمت الهی است که  موجب نزول برکات و نعمت‌های الهی می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر آموزه‌های نماز بر ابعاد زندگی و شخصیت انسان گفت: نماز اصلی‌ترین عنصر خودسازی، خشوع و بندگی است و با دور کردن غرور، خودپسندی و کبر، انسان را به درجات رفیع خداشناسی و خودشناسی می‌رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دانشگاه را محل تحولات اجتماعی و فرهنگی  خواند و افزود: در حوزه فرهنگی، شیوه‌های جذب مخاطب در امور فرهنگی مورد تأکید است و دانشگاهیان باید آموزه‌های تأثیرگذار  نماز را در جامعه ترویج دهند.

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این کارگاه با تأکید به ضرورت و اهمیت نماز در زندگی انسان و جایگاه مخاطب‌شناسی در تربیت دینی و اصول تربیت عبادی در انسان پرداخت و یادآور شد: برای رسیدن به درجه انسانیت و خلیفه الهی  نماز مهم‌ترین رکن شکرگزاری و نزدیک‌ترین و مهم‌ترین راه  رسیدن به خداست.

 حجت‌الاسلام مجتبی جهانبخشی ادامه داد: باید به نقش نماز در نوسازی معنوی جامعه به‌ دانشگاهها توجه شود و امر اقامه نماز، نیایش و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با آن در دانشگاه‌ها با انسجام بیشتری انجام پذیرد و این مهم تنها با ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و نماز امکانپذیر است.

تبلیغات منسوخ شده دشمن تأثیری بر جوان امروزی نمی‌گذارد

وی از مسئولان فرهنگی و ستاد اقامه نماز، فعالان و خادمان نماز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا با تلاش و انجام امور فرهنگی در کنار صبر و تحمل، شیوه‌های درست و منطقی دعوت به نماز را فراگیرند و آن را با روشی نوآورانه و علمی در اختیار نسل جوان قرار دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: تبلیغات منسوخ شده دشمن دیگر نمی‌تواند تأثیرات شگرفی بر جوان امروزی بگذارد، بنابراین باید حرکت فعالان فرهنگی در حوزه نماز از روش‌های کلیشه‌ای و سنتی به مدرن تغییر یابد، چراکه امروز حوزه فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی بستری را برای حضور جوانان فراهم کرده که باید مورد شناسایی و سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

در این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پاس خدمات انجام شده و کسب عناوین مختلف فرهنگی در حوزه ستاد اقامه نماز از معاون فرهنگی و دانشجویی، مدیر فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان این حوزه قدردانی کرد؛ همچنین جمعی از فعالان  حوزه نماز مورد  تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087610

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =