از زخمی شدن کودک ۱۱ ماهه تا مصدوم شدن ده‌ها نفر در حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری

حملات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی با مصدوم شدن ده‌ها فلسطینی همراه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حملات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و شهر قدس در مقطع اخیر شدت گرفته است.

«حلا مشهور محمد القط» کودک ۱۱ ماهه فلسطینی روز یکشنبه در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به منزل خانواده او در روستای «مادما» در جنوب نابلس در کرانه باختری زخمی شد.

«غسان دغلس» مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری اعلام کرد که شهرک نشینان به منزل خانواده این کودک در منطقه جنوب شرقی روستا حمله کرده و با پرتاب سنگ، شیشه‌های خانه را شکستند که به زخمی شدن این کودک از ناحیه سر منجر شد.

شهرک‌نشینان سپس قصد ربودن این کودک را داشتند که اهالی روستا کودک را از چنگ آنها درآوردند و به بیمارستان منتقل کردند.

حملات شهرک نشینان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری طی مقطع اخیر با هدف تلاش برای چپاول زمین‌های بیشتری از فلسطینیان و توسعه دادن شهرک هایشان است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نظامیان اشغالگر صهیونیستی نیز سلسله حملات تازه‌ای را علیه مناطق مختلف کرانه باختری انجام دادند که در جریان آن شماری از شهروندان فلسطینی را بر اثر شلیک گاز اشک آور و گلوله مصدوم کردند.

نظامیان صهیونیست با حمله به راهپیمایی فلسطینی‌ها در منطقه کفرقدوم در شرق قلقیلیه در کرانه باختری که در محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در این روستا برگزار شده بود، ده‌ها نفر را بر اثر شلیک گاز اشک آور دچار حالت خفگی کرده و سه نفر دیگر را بر اثر شلیک گلوله پلاستیکی مصدوم کردند.

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها در ورودی شهرک‌های جبع و عنزا در جنین در شمال کرانه باختری نیز موجب شد ده‌ها نفر از فلسطینی‌ها بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شوند.

این درگیری‌ها به دنبال اقدام نیروهای اشغالگر در ایجاد یک پست نظامی در جاده جنین-نابلس سر دوراهی شهرک جبع و یک پست نظامی در ورودی شهرک عنزا صورت گرفت.

نظامیان اشغالگر همچنین با حمله به استادیوم «یاسر عرفات» در شهرک «العیسویه» در قدس اشغالی اقدام به شلیک گسترده گاز اشک آور آن هم در حضور بازیکنان فوتبال کردند به طوری که آنها مجبور به ترک فوری استادیوم از در دیگری شدند.

امروز همچنین یک آزاده ۲۰ ساله فلسطینی هم از بخش قدیمی قدس اشغالی و یک جوان دیگر هم از شهر بیت لحم کرانه باختری بازداشت شد.

شهرک‌نشینان صهیونیست هم امروز با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی دسته دسته وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و  ساعاتی  را در اطراف مصلای باب الرحمه که رژیم اشغالگر قصد تبدیل آنجا به یک کنیسه یهودی دارد، گشت زنی کردند و همچنین به حرف‌های سرگروه‌های خود درباره معبد خیالی هیکل سلیمان گوش کردند.

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر کمیته باسازی شهر الخلیل را از تکمیل کار ترمیم و صیانت از حرم شریف ابراهیمی بازداشتند.

شیخ «حفظی اوسنینه» مدیر حرم ابراهیمی معتقد است این اقدام رژیم صهیونیستی در راستای توطئه آن برای تسلط بر حرم ابراهیمی است.

نظامیان اشغالگر از هفتم ژانویه حرم ابراهیمی را به روی نمازگزاران و زائران بسته‌اند و آنها را از ورود به هر بخش آن بازداشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =