انگلیس نمی خواهد اطلاعات کاربران واتس اپ به فیس بوک منتقل شود

کمیسیونر اطلاعات انگلیس قصد دارد با نوشتن نامه ای از واتس اپ بخواهد اطلاعات کاربران را با فیس بوک به اشتراک نگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به نقل از گاردین، قانونگذار اطلاعات انگلیس قصد دارد با نوشتن نامه‌ای به واتس اپ از این پیام رسان بخواهد تا اطلاعات کاربران را به فیس بوک منتقل نکند. این درحالی است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از واتس اپ خارج و جذب پیام رسان های دیگر شده‌اند.

الیزابت دنهام کمیسیونر اطلاعات انگلیس به کمیته دیجیتال، فرهنگ و رسانه پارلمان این کشور اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ واتس اپ تعهد کرده بود که تا زمانی که تأیید نشود قوانین «مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا» (GDPR ) را رعایت می‌کند، اطلاعات کاربران را به فیس بوک منتقل نکند.

این توافقنامه توسط مقامات حفاظت از اطلاعات ایرلند اجرا می‌شد و تا زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (یکم ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) معتبر بود. اکنون که انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شده، تضمین اجرای این تعهد برعهده دفتر کمیسیونر اطلاعات است.

دنهام در سخنرانی برای کمیته پارلمان گفت: تغییرات در شرایط سرویس‌ها و الزام کاربران به اشتراک گذاری اطلاعات آنها با فیس بوک شامل کاربران انگلیس و اتحادیه اروپا نمی‌شود زیرا در سال ۲۰۱۷ میلادی دفتر من با واتس اپ مذاکره کرد و مدیران آن توافق کردند تا اطلاعات کاربران و شماره تماس کاربران را تا زمانی که نشان نداده‌اند با قوانین GDPR همخوانی دارند، به اشتراک نگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =