زیرساخت‌های آموزشی و کنسولی دانشجویان بین‌المللی توسعه می‌یابد

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای منتخب دانشگاه آزاد اسلامی زیرساخت های آموزشی، رفاهی و کنسولی مناسبی برای دانشجویان بین المللی پیش بینی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وبینار سراسری معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی با واحدهای دانشگاهی منتخب با حضور علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بروجردی در این وبینار با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه مبارک فجر و با اشاره به رشد بیش از 400 درصدی جذب دانشجویان بین المللی در نیمسال اول تحصیلی 1400-1399، گفت: یکی از سیاست های اصلی حوزه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، جذب حداکثری دانشجویان بین المللی و توجه ویژه به هدایت آموزشی و پژوهشی و ارتقای معنویت و بصیرت این دسته از دانشجویان است.

وی با قدردانی از تلاش‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان بین المللی، اظهار داشت: برای تجدید حیات علمی جهان اسلام، باید تحول را به سرعت آغاز کرد و برای این کار لازم است زبان فارسی به عنوان زبان علم به جهان معرفی شود.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: برای کیفیت بخشی به مباحث آموزشی، پژوهشی و حفظ ارتباط با فارغ التحصیلان بین المللی برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.

بروجردی با تأکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی منتخب، زیرساخت های آموزشی، رفاهی و کنسولی مناسبی برای دانشجویان بین المللی پیش بینی کنند، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 روند رو به افزایش جذب دانشجویان بین المللی در واحدهای دانشگاهی منتخب ادامه داشته باشد.

عباس گنجی قائم مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی در ادامه این جلسه به ارائه مباحثی درخصوص امور جذب و پذیرش و برنامه های فرهنگی این معاونت پرداخت.

همچنین عزیز نجف‌پور آقابیگلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی در این جلسه گزارشی از ظرفیت های این واحد دانشگاهی در حوزه آموزش آنلاین و آموزش زبان فارسی به صورت مجازی در سطح کشور ارائه داد.

سروش رزمی مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی نیز در این جلسه مطالبی درخصوص موضوعات پسا فارغ التحصیلی، لزوم برگزاری مراسم های استقبال برای نودانشجویان بین‌المللی و جشن های فارغ التحصیلی برای دانش آموختگان بین المللی ارائه کرد.

در ادامه این وبینار، رؤسا، معاونان علمی و مسئولان حوزه بین الملل واحدهای دانشگاهی اصفهان، تبریز، گرگان، سنندج، زاهدان، ارومیه، بیرجند، اهواز، کرمان و رفسنجان مواردی را در خصوص امور کنسولی، پذیرش، شهریه و دوره های آموزش زبان فارسی دانشجویان بین المللی بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088490

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =