یمنی ها هرگز با عادی سازی روابط با تل آویو موافقت نمی‌کنند

مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت خودخوانده یمن، به شدت از سخنان رئیس شورای انتقالی جنوب مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از عربی ۲۱، «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت خودخوانده یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی، اعلام کرد که سخنان عیدرویس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب این کشور مبنی بر عادی سازی روابط با تل آویو بی شک بنا به دستور امارات مطرح شده است.

عیدروس که به تازگی به روسیه سفر کرده از روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرده و مدعی شده است در صورت جدایی جنوب و تعیین عدن به عنوان پایتخت آن، دست به عادی سازی روابط خواهد زد.

الرحبی ادامه داد: شورای انتقالی جنوب یمن چیزی جز آلت دست امارات نیست و رهبران آن حق ندارند از خط مشی اربابان خود خارج شوند.

وی گفت: سخنان الزبیدی بیانگر نظر و دیدگاه ساکنان جنوب یمن نیست. آزادگان استان های جنوبی و به صورت کلی یمنی ها، از مسأله فلسطین حمایت کرده و مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

الرحبی اضافه کرد: الزبیدی حق ندارد از رابطه با دولت ها سخن بگوید چرا که وی رهبر یک جریان شبه نظامی است. الزبیدی به دنبال دریافت حمایت از سوی اسرائیل به نفع خود است. یمنی ها چه در شمال و چه در جنوب به این سخنان واکنش نشان خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =