طرح شفافیت آرا به دلیل برخی اختلاف سلیقه‌ها تصویب نشد/ شفافیت مالی مسئولان در دستور کار مجلس

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود برخی نقطه‌نظرات و اختلاف سلیقه‌ها سبب شد تا طرح شفافیت آرای نمایندگان با ۳ رای کمتر به تصویب نرسد.

سید علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رد شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم شریف ملکان، جزو موافقین طرح شفافیت آرای نمایندگان بودم و فضای کلی مجلس یازدهم نیز موافق این طرح است.

وی افزود: مردم این حق را دارند که از رای و نظر نمایندگان خود در مجلس یازدهم اطلاع داشته باشند و نمایندگان نباید هیچ مسئله‌ای غیر از مسائل امنیتی را از مردم مخفی کنند. شفافیت در مسائل مختلف به ویژه مسائل مالی، از اهمیت زیادی برخوردار است و ما به عنوان نمایندگان مجلس، همواره باید با مردم رو راست باشیم.

موسوی ادامه داد: در آینده بسیار نزدیک، طرح‌هایی در راستای شفافیت مالی نمایندگان و مسئولان دیگر به تصویب خواهد رسید چرا که تقریبا هیچ کدام از نمایندگان مجلس یازدهم، مخالفتی با شفافیت ندارند. البته برخی از نمایندگان با جزئیات طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفت داشته داشتند و بحث نمایندگان در زمینه مسائل جزئی است. اگر این جزئیات و اختلافات برطرف می‌شد، طرح شفافیت آرا نیز قطعا به تصویب می‌رسید.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۵۳ نفر از نمایندگان مجلس به طرح شفافیت آرا رای موافق دادند؛ این موضوع نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس یازدهم با این طرح موافق هستند اما وجود برخی نقطه نظرات و اختلاف سلیقه‌ها سبب شد تا این طرح با ۳ رای کمتر، به تصویب نرسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم به دنبال این است که طرح‌های دیگری در راستای شفافیت را به تصویب برساند؛ مردم درحال حاضر به دنبال این هستند که مسئولان علاوه بر داشتن شفافیت مالی، از فساد و رانت دور باشند. به همین دلیل مجلس یازدهم طرح‌هایی را با محوریت شفافیت مالی مسئولان به تصویب می‌رساند تا احتمال بروز فساد و رانت به حداقلی ترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =