تداوم خصومت با شرکت‌های فناوری چینی در دولت جدید آمریکا

تحولات هفته‌های اخیر نشان می‌دهد تغییر دولت آمریکا موجب تحول در شرایط شرکت‌های فناوری چینی مانند هواوی و زد تی ای برای تسهیل فعالیت در این کشور نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از اسلش گیر، اگر چه دولت بایدن قصد دارد تغییراتی در سیاست‌های اقتصادی و سیاست خارجی ایالات متحده ایجاد کند، اما این بدان معنا نیست که شرکت‌های فناوری چینی شاهد حذف محدودیت‌های شدید وضع شده از سوی دولت ترامپ باشند.

جیا ریموندو فرد منتخب جو بایدن برای تصدی وزارت بازرگانی آمریکا و همکاران وی نیز که چین را مهم‌ترین رقیب سیاسی و اقتصادی ایالات متحده می‌دانند، هیچ تمایلی به میدان دادن به شرکت‌های چینی برای فعالیت‌های گسترده بازرگانی و تجاری در این کشور ندارند. زیرا آنها نیز مدعی هستند که شرکت‌های چینی مذکور تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شوند.

هواوی از سوی دولت جدید آمریکا نیز به پشتیبانی از فعالیت‌های خرابکارانه پکن متهم شده و کاخ سفید مدعی است این شرکت امکانات شبکه‌ای و کسب و کار خود در حوزه تلفن همراه را برای جاسوسی در اختیار دولت چین قرار داده است.

بر همین اساس شرکت‌های آمریکایی کماکان حق صادرات هیچ محصول ساخته شده با فناوری‌های این کشور را به چین ندارند و این محدودیت شرکت‌های غیرآمریکایی که از فناوری شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌کنند را نیز در برمی‌گیرد.

هواوی در واکنش به این محدودیت‌ها برای تولید تراشه‌ها و نرم افزارها و سیستم عامل‌های اختصاصی خود تلاش کرده است. به نظر می‌رسد شرکت‌های فناوری چینی چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی خود و خودکفایی در حوزه‌های مختلف فناوری ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =