تدوین درس تک واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی»

مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین درس تک واحدی "آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی" برای دانشجویان و ارائه آن از مهرماه 1400 خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی رئیس پور مهمترین گزاره مطروحه در اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت را موضوع ترویج دانست و خاطرنشان کرد: در بحث ترویج از روش ها و ابزارهایی که کمک می کند تا اهداف مدنظر در زیست بوم فناوری دانشگاه عملیاتی شود بهره می گیریم.

وی افزود: برای آشنایی جامعه مخاطبین ما متشکل از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و حتی کارکنان دانشگاه با زیست‌بوم‌ فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های متعددی در نظر گرفته شده که در فاز اول بعد دانشجویی مد نظر قرار گرفته است.
مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت با اشاره به طراحی و تدوین درس تک واحدی "آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی" برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در پایلوت اولیه این درس تک واحدی برای دانشجویان رشته های فنی در نظر گرفته شده و در نهایت تمامی دانشجویان با هر گرایش و رشته ای این درس را می گذرانند. البته بزودی شیوه نامه عملیاتی این درس شامل محتوای آموزشی، زمانبندی سرفصل مطالب و راهنمای تدریس اعلام و ابلاغ خواهد شد.
وی شیوه ارائه این درس را متفاوت با دیگر دروس دانشگاهی دانست و تاکید کرد: عمده سرفصل در قالب محتوای مجازی، یک بخش کارگاهی و همچنین یک بخش تئوریک دارد.

 بیش از 300 ساعت کار مطالعاتی و کارشناسی با بهره گیری از مشاوره ی برجسته ترین اساتید فناور و صاحبنظران دانشگاه برای تدوین آن صرف شد تا در نهایت خروجی کار روش مند و اصولی باشد.

 رئیس پور در ادامه سخنان خود به تصویب این درس در شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عنوان و محتوای این درس در شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و ارائه شد و در نهایت با عنایت ویژه آقای دکتر طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون محترم تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، ارائه این درس به دانشجویان مصوب شد.

وی از ارائه این درس از مهرماه 1400 خبر داد و افزود: این درس در لیست دروس اختیاری دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار خواهد گرفت. البته امیدواریم با تطبیق سرفصل موضوعی و تخصصی این درس با واحدهایی که توانسته اند سرای نوآوری مصوب داشته باشند، فراتر از مقاطع یاد شده، دانشجویان علاقمند به موضوع کارآفرینی و فناوری و حتی افرادی که پیشتر با دانشگاه ارتباط داشته اند از این محتوا در جهت ارتباط گیری موثر با سراهای نوآوری بهره مند کنیم.   

رئیس پور ابراز امیدواری کرد دانشجویان پس از گذراندن این درس با جایگاه و ادبیات فناوری درون دانشگاه و حتی نهادهایی که خارج از دانشگاه خدمات فناورانه ارائه می کنند، آشنا شوند. پس از آشنایی با ادبیات و مقررات فناورانه، دانشجویان می توانند در مجموعه هایی که در زیست بوم فناوری دانشگاه تعریف شده فعالیت نموده و پس از آن بستر ایجاد کسب و کار ویژه و مستقل برای خود فراهم کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1089145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =