کلاه سفیدها در تدارک اقدام تحریک آمیز در ادلب هستند

وزارت دفاع روسیه هشدار داد که گروه موسوم به کلاه سفیدها به دنبال صحنه سازی علیه نیروهای دمشق و متهم کردن آنها به حمله به مناطق مسکونی ادلب هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از اسپوتنیک؛ «ویاشسلاو سیتنیک» (Vyacheslav Sytnik) معاون مرکز آشتی سوریه می گوید وزارت دفاع روسیه شواهدی دارد که گویای آن است که گروه موسوم به «کلاه سفیدها» با ورود به شمال غرب سوریه در تدارک اقدامی تحریک آمیز هستند.

این مقام روس در ادامه افزود: اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه اعضای گروه های مسلح غیرقانونی به دنبال اقدامی تحریک آمیز در راستای متهم جلوه دادن نیروهای دمشق به حمله به مناطق مسکونی منطقه کاهش تنش در ادلب هستند.

وی افزود: ارتش روسیه افزایش عملیات گروه تروریستی «تحریر الشام» را در نزدیکی روستایی واقع در شمال شرق ادلب رصد کرده اند و همزمان شاهد فیلم برداری تجهیزات از سوی کلاه سفیدها بوده اند.

پیشتر، اوایل اکتبر ۲۰۲۰ هم مرکز آشتی سوریه درباره اقدامات تحریک آمیزی که کلاه سفیدها قصد داشتند با استفاده از مواد شیمیایی خطرناک انجام دهند؛ هشدار داده بود.

رسانه های غربی افکار عمومی را درباره سازمان کلاه سفیدها فریب داده و این طور القا می کنند که انگیزه های آنها بشردوستانه است حال آنکه کلاه سفیدها سازمانی تروریستی و شاخه رسانه ای گروه تروریستی جبهه النصره هستند.

تاریخ تاسیس این سازمان و نیز مواضع سیاسی مدیرانش و همچنین منابع مالی و پیشتیبانی آن باعث می شود در بی طرفی این سازمان تردید ایجاد شود. این سازمان در مارس ۲۰۱۳ به دست کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس «جمیز لو میجرر» تاسیس شده است.

این تشکیلات تروریستی مسئولیت صحنه سازی در سوریه برای متهم کردن دولت این کشور به انجام حملات شیمیایی را برعهده داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =