بومی‌سازی فناوری و درآمدزایی، حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان خراسان رضوی، ضمن بیان اینکه بومی‌سازی و مهندسی معکوس در بحث فناوری و درآمدزایی، حلقه مفقوده آموزش عالی در کشور است، گفت: با توجه به این حوزه، دانشگاه‌ها ضمن رهایی از وابستگی به شهریه دانشجویی، می‌توانند تسهیلات مناسب‌تری به کارکنان و اعضای هیأت‌ علمی خود ارائه دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ احمد حیدری در سفر به استان خراسان رضوی و ضمن بازدید از واحد سبزوار، در جلسه مشترک با نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست،‌ روابط‌عمومی و هماهنگی استان‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد و اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد سبزوار حضور یافت.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر سبزوار، گفت: مردم سبزوار، بارها با همراهی‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌ها، دین خود را به این مرز و بوم ادا کرده‌اند. نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی دارای پیشینه ارزشمندی در امر خدمت به مردم و نظام هستند و همکاری آن‌ها در پیگیری مطالبات و رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار قابل تقدیر است.

وی تمرکززدایی در دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای این مجموعه بزرگ علمی عنوان کرد و افزود: چنین مجموعه عظیمی که آموزش عالی را به دورافتاده‌ترین نقاط کشور برده و توسعه داده، در سطح دنیا کم‌نظیر است. در کشورهای توسعه‌یافته، از ظرفیت دانشگاه‌ها برای شکوفایی علمی، درآمدزایی و رفع مشکلات و نیازهای مردم استفاده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه بومی‌سازی و مهندسی معکوس در بحث فناوری و درآمدزایی، حلقه مفقوده آموزش عالی در کشور است، تصریح کرد: با توجه به این حوزه، دانشگاه‌ها ضمن رهایی از وابستگی به شهریه دانشجویی، می‌توانند تسهیلات مناسب‌تری به کارکنان و اعضای هیأت‌ علمی خود ارائه دهند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به درآمدزایی نگاهی بلندمدت است. این مجموعه بزرگ با ظرفیت‌های بالای خود می‌تواند با هدف‌گذاری 5 ساله، حدود یک میلیون فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

در ادامه این نشست، علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه غنی سبزوار، گفت: در سال‌های اخیر، یکی از مبناهای توسعه‌ سبزوار، توجه به امر آموزش عالی و توسعه دانش در آن بود. دانشگاه آزاد اسلامی این شهر یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های شرق کشور است و انتظار داریم در این دوره که می‌تواند دوره‌ احیا و سرافرازی دانشگاه آزاد اسلامی نام بگیرد، به واحد سبزوار توجه ویژه‌ای شود.

همچنین معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور حضور یافت و با کارکنان و اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست بر استفاده از ظرفیت های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در مسیر تبدیل به دانشگاه حل مسئله گام بردارد و مهارت و کارآموزی را به دانشجویان آموزش دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانایی بالندگی نسل بعدی انقلاب اسلامی را دارد. مدیران و مسئولان این دانشگاه به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا مطالبات کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان را برآورده سازند. ما در این راه نیازمند تعامل دوطرفه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =