۴ میلیون نفر-آزمون در سامانه‌های امتحانات دانشگاه شرکت کردند

مشاور رئیس و دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پروژه مجازی سازی یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و در حال حاضر بالغ بر ۱ میلیون دانشجو در سامانه های آموزش مجازی دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عزیز نجف پور آقابیگلو گفت: در انتهای ترم جاری بالای ۴ میلیون نفر- آزمون در سامانه های امتحانات دانشگاه شرکت کردند که مجموعه این آمار در خاورمیانه بی نظیر است.

مشاور رییس و دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: موضوعی که در سطح کلان باید به آن توجه شود بحث حکمرانی آموزش عالی و نسبت آن با حکمرانی فضای مجازی است که دانشگاه آزاد به عنوان ۴۰درصد آموزش عالی کشور می تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند.

وی ادامه داد: در ابتدی شیوع کرونا ما تجربه جدی و فراگیری در حوزه آموزش آنلاین در سطح ملی را نداشتیم و در واقع شیوع کرونا به طور ناخواسته ما را در یک فضای پایلوت آموزش آنلاین قرار داد بدون این که ما پیش‌بینی‌های لازم و آمادگی مدیریت بحران را داشته باشیم، اما دانشگاه آزاد عملا توانست علیرغم همه اشکالاتی که در سامانه های آموزش مجازی دارد، تجربه خوبی را در این عرصه ثبت کند.

اقدامات لازم را برای آموزش های مجازی در دانشگاه آزاد انجام دهیم

مجری طرح تحول دانشگاه در عرصه فضای مجازی با بیان اینکه  سعی کردیم اقدامات لازم را برای آموزش های مجازی انجام دهیم گفت: سامانه های آموزش مجازی دانشگاه  آزاد با توجه به همه گیری بیماری کرونا، این امکان را برای تمام دانشجویان و اساتید خود فراهم کرد تا با استفاده از تلفن‌ همراه هوشمند، تبلت و رایانه بتوانند به ‌صورت آنلاین از خدمات آموزشی دانشگاه استفاده کنند.

بالغ بر ۷۵هزار همزمانی را در برگزاری  آزمون های آنلاین داشتیم

وی با بیان اینکه که سرورهای این سامانه ها در داخل کشور قرار دارد گفت: ما در این سامانه بالغ بر ۷۵ هزار همزمانی را در برگزاری آزمون های آنلاین داشتیم که قابل توجه است.

مزایای سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد

مشاور رییس و دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در عین حال بیان کرد: ثبت حضور دانشجویان، ذخیره کلاس های برگزار شده و عدم نیاز به نصب نرم افزار های کمکی، از جمله قابلیت ها و مزایایی به شمار می روند که در حال حاضر دانشگاه آزاد، آموزش های مجازی خود را انجام می دهد.


وی اظهار کرد: از مشکلات  اساتید و دانشجویان در زمینه آموزش های آنلاین  آگاه هستیم  و سعی در برطرف کردن آنها داریم که  در این راستا باید تکنولوژی های خود را ارتقا داده و مدام در حال بهبود باشیم.

گفتنی است؛ در حال حاضر فرآیند آموزش مجازی کلیه واحدهای دانشگاه آزاد  از طریق دو سامانه "دان" و "وادانا" انجام میشود و دانشجویان برای حضور در کلاس های خود باید بر اساس اعلام واحد  به این سامانه ها مراجعه کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1090170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =