محتوا و نحوه تدریس درس «آشنایی با دفاع مقدس» تغییر می‌کند

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از تغییر محتوا و شیوه تدریس درس «آشنایی با دفاع مقدس» در سال تحصیلی آینده خبر داد.

احمد صالحی آرا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حمایت مرکز شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد از دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال جدید اظهار کرد: درحال حاضر جامعه هدف مرکز شاهد و ایثارگر برای حمایت و ارائه تسهیلات حدود 70 هزار نفر است که البته این جامعه هدف به دو بخش الف و ب تقسیم‌بندی می‌شود.

وی افزود: جامعه الف شامل پدر، مادر، فرزند و همسر شهید، جانباز 25 درصد به بالا به همراه همسر و فرزند و همچنین آزادگان به همراه همسر و فرزند می‌شود که نزدیک به 70 هزار نفر هستند. به طور کلی این جامعه مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند که البته امکان دارد در مرخصی تحصیلی باشند؛ اما اسمشان به عنوان دانشجویان شاهد و ایثارگر ثبت شده است.

صالحی آرا با اشاره به تسهیلات جدید مرکز و شاهد ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تسهیلات جدیدی که در سال آینده برای حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظرگرفته‌ایم، علاوه بر تخفیف شهریه و تسهیلات ورود به دانشگاه، تسهیلات آموزشی خواهد بود که جزئیات آن در قانون ذکر شده است.

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: این تسهیلات آموزشی برای رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی خواهد بود که دانشجویان شاهد و ایثارگران از آن استفاده خواهند کرد. جزئیات این تسهیلات در قالب بروشور آموزشی در زمان ثبت نام در اختیار دانشجویان شاهد و ایثارگر قرار می‌گیرد که می‌توانند در طول سال تحصیلی از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تغییر چارت و نحوه تدریس درس نحوه آشنایی با دفاع مقدس گفت: برای این که درس آشنایی با دفاع مقدس مقداری کاربردی‌تر شود، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. این درس سالیان متمادی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود اما بازنگری اندکی بر آن صورت گرفته است.

صالحی آرا افزود: اخیرا شورای سیاست‌گذاری مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی تشکیل شده است که مجموعه‌ای اندیشه‌ورز محسوب می‌شود؛ در این شورا مصوبه‌هایی از جمله بررسی موضوعات مرتبط با درس آشنایی با دفاع مقدس و تعیین نظام موضوعاتِ دفاع مقدس برای رساله‌ دکتری و پایان‌نامه‌های ارشد، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: باتوجه به این که این کمیته نزدیک به 2 ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده است، بنظر می‌رسد برای سال تحصیلی جدید بتواند تغییرات عمده‌ای را در متون درسی و نحوه تدریس اعمال کند. قرار بر این است که در زمینه تغییر شیوه تدریس، آموزش‌های نوینی به استادان داده شود که باتوجه برگزاری کلاس‌های مجازی، بتوانند دروس را با استفاده از موشن گرافی و اینفوگرافی تدریس کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین قرار است تغییراتی در متون درس دفاع مقدس اعمال شود تا دانشجویان در فراگیری درس، صرفا به آمار و ارقام بسنده نکنند بلکه به موضوع و محتوای اصلی آن توجه شود. همچنین شناساندن قهرمانان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، از دیگر تغییراتی خواهد بود که برای سال تحصیلی آینده اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090931

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =