استادان را موظف به همکاری با انجمن‌های علمی کرده‌ایم

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه را موظف کرده‌ایم به عنوان مشاور با انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی فعالیت کنند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به دلیل مشغله کاری یا نبود سود آوری مالی تمایل چندانی برای همکاری با دانشجویان به ویژه انجمن‌های علمی ندارند. بی تفاوتی برخی استادان گلایه دانشجویان را به همراه دارد.

عبدالمجید ارجمندی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره نحوه همکاری استادان و اعضای هیئت علمی با فعالان دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: مدیران فرهنگی دانشکده‌ها را موظف کرده‌ایم به عنوان مشاور با انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی فعالیت کنند. 

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی تمامی دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت که خود عضو هیئت علمی هستند باید با تشکل‌های دانشجویی به ویژه انجمن‌های علمی فعالیت داشته باشند. استادان باید پژوهش‌های دانشجویی سمت و سوی مناسب ببخشند. این همکاری به ایده سازی، جهش تولید و تصویر سازی از علم کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت مطرح کرد: در چند هفته اخیر طرحی به امضای رئیس دانشگاه علم و صنعت، هیئت رئیسه و شورای این دانشگاه رسیده است، که بر اساس آن استادان باید ارتباطات خود را با دانشجویان در حوزه‌های علمی، اعتقادی و فرهنگی بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه علم و دانش استادان در ارتباط و همکاری با دانشجویان شکوفا می‌شود، گفت: همکاری و هماهنگی بین استادان و دانشجویان باعث پویایی محیط دانشگاه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این پرسش  که برای مقابله با سرقت علمی برخی استادان از دانشجویان نخبه و اعضای انجمن‌های علمی -دانشجویی چه نظارت و راهکاری در دانشگاه علم و صنعت در نظر گرفته شده است، گفت: بدون شک دانشگاه و معاون فرهنگی باید بر نحوه تولید علم و محتوا توسط استادان و اعضای انجمن‌های علمی نظارت کافی داشته باشد تا حقی از هر دو گروه نادیده گرفته نشود. البته بخش اعظم این نظارت به وجدان، اخلاق انسانی و حرفه‌ای باز می‌گردد که باید توسط افراد رعایت بشود.

وی با تاکید بر اینکه رسالت استادان تشویق و حرکت بخشی به فعالیت دانشحویان است، گفت: اگر استادی برخلاف وظایف اخلاقی اقدام به سوءاستفاده از علم و ایده دانشجویان کند، دانشگاه قطعا با استاد خاطی برخورد خواهد کرد.

ارجمندی با بیان اینکه دانشگاه از حق دانشجویان دفاع خواهد کرد، گفت: کمیسیون‌های مختلف دانشگاه و معاونت فرهنگی حتی در حوزه‌های متفاوت اجازه نخواهد داد تا حق فردی در دانشگاه از بین برود. همچنین اگر مشکلی برای فردی پیش بیاد، قطعا تبعات فرهنگی به دنبال خواهد داشت. در نتیجه معاونت فرهنگی و اجتماعی خود را مسئول می‌داند که در این جریانات ورود موثر داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =