دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در قم تأسیس شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی قدمتی بیشتر نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارد؛ اما متاسفانه تا حدودی در این حوزه عقب مانده بود که با تاسیس دانشکده پزشکی در قم به دنبال جبران این عقب افتادگی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سفر به استان قم، با چند تن از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وحدت دانشگاه و حوزه اساس کار علمی در دانشگاه است

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار دکتر طهرانچی، گفت: زندگی انسان دارای ابعاد متعددی است. بعد فرهنگی از ابعاد دیگر مهمتر است که اگر کامل باشد، سایر ابعاد نیز تأمین خواهد شد.

آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کرد: اساس کار علمی در دانشگاه، وحدت دانشگاه و حوزه است. جدا شدن دانشگاه از حوزه یکی از ترفندهای استکبارجهانی است. ایجاد تفرقه و جدایی مردم از یکدیگر نقشه بزرگ استکبار است که باید با آن مقابله کرد.

دکتر طهرانچی در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی با اشاره به اهمیت اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل نگاه اشتباه به دانشگاه، دانشجویان دچار نوعی ناامیدی به ویژه در شرایط سخت اقتصادی شده‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز متأثر از این فضا از 1 میلیون و 800 هزار دانشجو در سال 93 به یک میلیون دانشجو در سال گذشته رسیده بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خود را نسبت به آینده دانشجویان مسئول می‌داند، گفت: امسال اقبال دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافت و حدود 200 هزار دانشجوی جدید به خانواده این دانشگاه اضافه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر استفاده از مفاهیم بومی و غیرغربی در توسعه واحدهای دانشگاهی ادامه داد: مفهومی به نام «سراهای نوآوری» را به جای واژه غربی «پارک فناوری و استارت‌آپ» جایگزین کردیم. همچنین فضاهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت اشتغال زایی دانشجویان در آینده سوق داده‌ایم.

وی به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا حوزه علوم انسانی را از دانش محور بودن به کارگروه‌های تخصصی تغییر دهیم چرا که علوم انسانی موضوع محور است. همچنین مفاهیمی مانند حکمرانی اسلامی، خانواده و فضای مجازی را با هدف حل مشکلات کشور در معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌کنیم.

دکتر طهرانچی عنوان کرد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقطع دکتری در سامانه‌ای جمع آوری شده و موفق شده‌ایم تا کنون 30 چالش ملی و منطقه ای را احصا کنیم و به همین تعداد نظام موضوعاتی  تنظیم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی زمانی که در حال انتخاب موضوع و انجام پژوهش هستند باید یکی از مسائل و مشکلات کشور را حل کنند.

وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در نظام موضوعات پدافند غیر عامل، حدود 800 موضوع پایان نامه را تدوین کرده است که دانشجویان این دانشگاه با تحقیق روی این موضوعات به حل چالش‌های ملی کمک خواهند کرد.

دکتر طهرانچی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سلامت و پزشکی بیان کرد: این دانشگاه در حوزه پزشکی قدمتی بیشتر نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارد؛ اما متاسفانه تا حدودی در این حوزه عقب مانده بود که با تاسیس دانشکده پزشکی در قم به دنبال جبران این عقب افتادگی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس واحد مستقل علوم انسانی- اسلامی خبر داد و گفت: این واحد با هدف ایجاد نقطه اتصال این دانشگاه با حوزه  راه اندازی شده است، به این امید که بتواند در تحولات آینده کشور تاثیر گذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت و کار آمدی اولویت فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =