برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی علوم پزشکی در فروردین

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت گفت: مسابقات ۵ رشته ورزشی فروردین‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ محمد کوشکی با اشاره به مشارکت واستقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی از این نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: کرونا نه تنها تهدید، بلکه فرصتی برای شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی در میان دانشجویان علوم پزشکی بود.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت افزود: با توجه به اینکه همه ساله در اسفندماه، المپیاد ورزش‌های همگانی به‌صورت حضوری در خزرآباد ساری برگزار می‌شد و دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این مسابقات داشتند، با شروع پاندمی کرونا و تعطیلی بخش آموزش و مسابقات ورزشی، شکل برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی تغییر کرد و به صورت مجازی تبدیل شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات به صورت مجازی و غیرحضوری، رویکرد نوینی است در ورزش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در همه جا و هر زمان از وقت‌شان برای تمرین و شرکت در مسابقات استفاده کنند.

کوشکی گفت: با توجه به اینکه امکان فارغ‌التحصیلی دانشجویان در دوران کرونا، عملا آن‌ها را از امتیاز شرکت در مسابقات و المپیادهای ورزشی  محروم می‌کرد، این المپیاد می‌تواند راهگشای این دانشجویان و عدم وقفه ورزشی برای سایر دانشجویان باشد.

قائم مقام فنی و اجرایی ستاد برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت اظهار کرد: اولین المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در ۶ رشته ورزشی دارت، طناب زنی، روپایی، آمادگی جسمانی، هدف زنی والیبال، و دوچرخه سواری برگزار می‌شود. 

وی گفت: رقابت های رشته دارت در هفته گذشته برگزار شد و بعد از داوری و بررسی‌های لازم، نفرات نخست در بخش دختران و پسران مشخص شد. طراحی رشته‌های ورزشی این دوره از  مسابقات نسبت به مسابقاتی که تاکنون برگزار شده، از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و سطح مهارتی اجرای آن بالاتر است.

 رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این المپیاد به دو شکل انفرادی و تیمی برگزار می‌شود، گفت: این المپیاد مجازی در پنج رشته ورزشی به صورت انفرادی و در ۴ رشته ورزشی به‌صورت تیمی مورد ارزیابی و  محاسبه  قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه داوری مسابقات رشته دارت در دو بخش دختران و پسران انجام شد و نفرات برتر اعلام شد، خاطرنشان کرد: مسابقات ۵ رشته ورزشی دوچرخه‌سواری، هدف زنی والیبال، طناب زنی، روپایی و آمادگی جسمانی در دو بخش دختران و پسران، فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

کوشکی درباره رشته‌های ورزشی این المپیاد گفت: فیلم‌های ارسال شده دانشجویان شرکت کننده در المپیاد در رشته‌های ورزشی هدف زنی والیبال، طناب زنی و آمادگی جسمانی به دو شکل انفرادی و تیمی مورد داوری قرار خواهد گرفت. در بخش انفرادی به نفرات برتر اول تا سوم و در بخش تیمی به تیم‌های برتر اول تا سوم، حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین رشته ورزشی دارت فقط به صورت تیمی برگزار شد و این مسابقات به صورت آنلاین مورد داوری قرار گرفت و تیم‌های برتر اول تا سوم حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رشته‌های ورزشی دوچرخه سواری و روپایی فقط به صورت انفرادی برگزار خواهد شد و به نفرات برتر اول تا سوم حکم ، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد. ضمن آنکه رتبه‌بندی المپیاد در بخش دختران و پسران به تفکیک بر اساس امتیازبندی نتایج اول تا ششم مقام آوران در هر رشته محاسبه خواهد شد و در پایان حکم و کاپ تیم برتر به دانشگاه های حائز مقام اهدا می‌شود.

کوشکی یادآور شد: رتبه بندی نهایی المپیاد بر اساس مجموع امتیاز بندی کلی دو بخش دختران  و پسران انجام خواهد شد و به سه مقام برتر کاپ و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد. همچنین تعداد دانشجویان شرکت کننده هر دانشگاه  حداکثر  ۲۲ نفر (۱۱ نفر در بخش دختران و ۱۱ نفر در بخش پسران)  است.

وی از رونمایی از پوستر نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این پوستر سعی کردیم تمامی المان‌ها و نشانه‌های رشته‌های ورزشی حاضر در المپیاد را با طرح و رنگ‌بندی خاص، معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =