آمادگی معاونت پرورشی و فرهنگی برای برگزاری اردوهای درون شهری

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و فرهنگ‌یاران ترافیک بزرگ ترین شبکه تشکیلاتی دانش‌آموزی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علیرضا کاظمی در همایش همیاران پلیس، ضمن تشکر از پلیس راهور به دلیل ایجاد آرامش روحی و روانی برای جامعه اظهار کرد: با وجود کرونا، همه به دنبال این هستیم که پویش «در خانه بمانیم» را دنبال کنیم؛ اما در این حال معتقدیم اعتلای فرهنگ ترافیک، صرفاً در حوزه سفرهای برون شهری نیست و این موضوع بخش مهمی از سفرهای درون شهری و زندگی روزمره ما را تشکیل داده است که باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان این که عرصه ترافیک یکی از عرصه‌های مهم خدمات عمومی کشور است که همه ما ذی نفعان اصلی این عرصه هستیم، افزود: سلامت روحی و جسمی هموطنان یکی از دغدغه‌های مهم است ترافیک و فرهنگ آن همچنین رعایت قوانین در فضای کنونی جامعه، تجلی میزان و شاخصی برای پای بندی مردم به مقررات عمومی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این مساله نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد و اقدامات فرهنگی را می‌طلبد که بخش اعظمی از توجهات نیروی انتظامی در عرصه‌های اجتماعی و پلیس راهور کشور، معطوف به این موضوع است.

وی ادامه داد: نمونه بارز آن مجموعه عوامل مؤثر است؛ همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و فرهنگ‌یاران ترافیک بزرگ ترین شبکه تشکیلاتی دانش‌آموزی را به خود اختصاص داده اند ما نیز با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز و ۱۰۰ هزار فرهنگی برای ارتقای این حوزه تلاش می کنیم.

کاظمی افزود: هرچه بر آموزش، توانمندسازی و ارتقای مهارت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان توجه کنیم آینده بهتری خواهیم داشت. امروز در فضای آموزش و پرورش و در شرایط جدید، در شبکه شاد، تمام ظرفیت را در اختیار این ماموریت مشترک و حیاتی قرار دادیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ۳۵۰ اردوگاه دانش آموزی در سطح کشور داریم که باید دانش‌آموزان تجربه آشنایی با قوانین این حوزه را در این اردوگاه‌ها تجربه کنند؛ هرچه دانش‌آموزان را به حوزه تجربه عینی و ملموس هدایت کنیم، آموزه های علمی و ارزش های فرهنگی در آنان نهادینه تر می‌شود.

وی در پایان گفت: معاونت پرورشی آمادگی دارد با برگزاری اردوهای یک روزه درون شهری، زمینه آشنایی میدانی با فرهنگ ترافیک را در میان دانش آموزان فراهم نماید تا هر دانش‌آموز حداقل یک بار در این اردوها شرکت کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =