تجاوزات اسرائیل به سوریه نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است

وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت حملات رژیم صهیونیستی به این کشور را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، حملات رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل برشمرد.

سوریه با اشاره به هماهنگی کامل بین تجاوزات آشکار اسرائیل به خاک خود و تروریسم صهیونیستی-تکفیری اعلام کرد: اسرائیل با متحدان خود از گروه های مسلح تروریستی و گروه های جدایی طلب به منظور طولانی کردن بحران سوریه و اجرای برنامه ها و اهدافش هماهنگی می کند.
در این نامه آمده است: مقامات دشمن صهیونیستی، در ساعت ۲۲:۳۵ شامگاه سه شنبه ۱۶ مارس ۲۰۲۱، با نقض آشکار قطعنامه شماره ۳۵۰ شورای امنیت سال ۱۹۷۴ مرتبط با جدایی نیروهای دو طرف؛ با پرتاب چند موشک ار طرف جولان اشغالی اقدام به تهاجم به خاک سوریه در اطراف دمشق کردند.
این نامه می افزاید: جای تعجب نیست که مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی، در چارچوب فعالیت های تروریسم دولتی خود و به صورت گستاخانه هر از گاهی مناطقی در سوریه را بمباران می کنند و این حملات همزمان با جنایت های وحشتناک متحدان تروریست این رژیم در خاک سوریه صورت می گیرد.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه تداوم رویکرد تهاجمی خطرناک اسرائیل و تداوم جنایات گروه های مسلح تروریستی و ادامه اشغال مناطقی از سرزمین سوریه توسط سه اشغالگر اسرائیلی، ترکی و آمریکایی و همچنین اقدام اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا، آمریکا و برخی دیگر از کشورها که بیانیه هایی تقریباً یکسان به مناسبت دهمین سالروز بحران سوریه صادر کردند، تعجب‌آور نمی داند؛ اقداماتی که نقش آشکار و ننگین آنها را در نقض حاکمیت و یکپارچگی اراضی سوریه بر ملا کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =