کیفیت هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای ‌تهران در صبحگاه روز پنجشنبه (۲۸ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۲۸ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از ترافیک صبحگاهی همراه با عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

البته به‌تدریج با افزایش تندی باد در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد. با رشد ناپایدار جوی تا اواخر وقت پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

در صبح روز جمعه (۲۹ اسفند ۹۹) با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد. هرچند با عدم وزش باد مؤثر احتمال تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد. رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد در ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

شایان‌ذکر است با استمرار این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید در ساعات پایانی جمعه کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۶ بود و هوای پایتخت در شرایط ‌ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۳ است و هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

کد خبر: 1091308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =