جذب 800 دانشجوی خارجی در سال 99

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: در 2 ترم گذشته افزایش خیلی خوبی در جذب دانشجوی خارجی داشته‌ایم و بیش از 800 نفر از کل دانشجویان خارجی استان در سال 99 جذب دانشگاه آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ جذب دانشجو برای دانشگاه‌هایی که بودجه آنها برپایه دریافت شهریه تامین می‌شود، اهمیت زیادی دارد. با کاهش تعداد دانشجویان در کشور به دلیل کاهش رشد جمعیت، دانشگاه‌های مبتنی بر شهریه با چالش‌هایی مواجه شده‌اند. در این بین دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به در اختیار داشتن امکانات مناسب آموزشی و کادر علمی، به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت جذب دانشجویان خارجی است. استان خوزستان هم با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان عراقی دارد.

حجت‌الاسلام فرج‌اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: در نیمسال اول سال تحصیلی کنونی افزایش بسیار خوبی در جذب دانشجو داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشت. البته در نیمسال دوم به خاطر شدت گرفتن همه‌گیری کرونا در خوزستان و همزمان بودن جذب دانشجو با ایام امتحانات و شروع انتخاب واحد نیمسال دوم این رشد متوقف شد.

براتی درباره تعداد دانشجویان خارجی در واحدهای دانشگاهی استان خوزستان گفت: در مجموع هزار و 67 دانشجوی خارجی داریم که بیشترین تعداد به ترتیب در واحدهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دزفول و امیدیه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در 2 ترم گذشته افزایش خیلی خوبی در جذب دانشجوی خارجی داشته‌ایم؛ بیش از 800 نفر از کل دانشجویان خارجی استان در سال 99 جذب شده‌اند و اگر شرایط کرونایی نبود دانشجویان بیشتری را می‌توانستیم جذب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به هم مرزی با کشور عراق و قابلیت این استان برای جذب دانشجویان این کشور گفت: دانشجویان عراقی هم مانند دانشجویان ایرانی، در ترم‌های گذشته دروس خود را به صورت مجازی گذرانده‌اند و خوشبختانه مشکلی هم برای ارتباط با این دانشجویان نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =