شعار سال نشان دهنده‌ تسلط رهبری به مشکلات اقتصادی کشور است

مسؤل سیاسی و نقش آفرینی‌های عمومی مرکز هماهنگی بسیج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتخاب شعار سال 1400 نشان‌دهنده تسلط رهبری به مشکلات حوزه اقتصادی و تولیدات و نقطه زنی جهت حل آنهاست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  با انتخاب شعار سال 1400 به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» سنت نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری 22 ساله شد. ایشان برای چندمین سال متوالی شعار سال را در حوزه اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی قرار دادند که نشان دهنده اهمیت اقتصاد، معیشت مردم و حفظ استقلال و نبود وابستگی به کالاهای غربی است.

علی‌رضا تسلیمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به تبیین شعار سال 1400 یعنی «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از نقاط کلیدی و پاشنه آشیل جهش تولید در کشور پشتیبانی نکردن صحیح، ناکافی و مانع زایی دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه است.

وی ادامه داد: مانع زدایی عبارتست از زدودن بروکراسی و قوانین ناکارآمد در حوزه تولید، که نه تنها به جهش تولید کمکی نمی‌کنند حتی باعث بسته شدن دست و پای تولید کنندگان داخلی می‌شود.

مسؤل سیاسی و نقش آفرینی‌های عمومی مرکز هماهنگی بسیج دانشگاه آزاد اسلامی درباره علت انتخاب شعار سال 1400 عنوان کرد: انتخاب چنین نامی توسط رهبر انقلاب نشان از تسلط ایشان به مشکلات حوزه اقتصادی و تولیدات و نقطه زنی جهت حل آنها می‌دهد.

وی ادامه داد: رهبری  از سال 1388  به صورت دنباله دار عنوان اقتصادی برای هر سال انتخاب کرده‌اند که حکایت از توجه ایشان به مشکلات حوزه اقتصادی و تولیدات بومی دارد.

تسلیمی اضافه کرد: بررسی و تحلیل نامگذاری سال‌ها در دهه 90 نشان می‌دهد در طول این دهه رهبر انقلاب به طور مشخص سه بار بر واژه تولید تاکید کرده‌اند.

مسؤل سیاسی و نقش آفرینی‌های عمومی مرکز هماهنگی بسیج دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر همکاری و هماهنگی تمام اقشار جامعه برای تحقق شعار سال 1400 یادآور شد: برای تحقق این شعار علاوه بر مسؤلان اجرایی کشور، جامعه دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی نیز وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

وی با اشاره به وظایف جنبش دانشجویی اضافه کرد:  بسط گفتمان برای تحقق شعار سال 1400در سطح نخبگانی و عامه مردم جامعه  یکی از اصلی ترین وظایف دانشجویان در سال پیش‌رو است.

به گفته تسلیمی، دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها باید هم زمان و به صورت عمل مکمل، مطالبه گری تخصصی در حوزه‌های مرتبط با شعار سال 1400 را  از مسؤلان ذی ربط داشته باشند. 

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جای جای کشور تجربه‌های موفق دانشجویان در مطالبه‌گری از مسئولان و باز کردن گره از زندگی مردم را به چشم دیده‌ایم. همچنین توأمان کردن گفتمان سازی و مطالبه گری به قطار پیشرفت پایدار کشور شتابی فراوان می‌بخشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091491

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =