10 درصد پایان‌نامه‌ها تقاضامحور بودند

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در سنوات قبل حدودا ۱۰ درصد از پایان‌نامه‌های ما در دانشگاه خواجه نصیر متقاضی محور بوده‌اند؛ به طوری که به سفارش یک صنعت، دانشجو بر روی آن مسئله کار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ محمد طالعی درباره هدفمند کردن پایان‌نامه‌های این دانشگاه گفت: وزارت علوم یک آیین‌نامه‌ای را ابلاغ کرده است؛ مبنی بر هدفمند کردن پایان‌نامه‌های دوره تحصیلات تکمیلی، در سنوات قبل حدودا ۱۰ درصد از پایان‌نامه‌های ما در دانشگاه خواجه نصیر متقاضی محور بوده‌اند؛ به طوری که به سفارش یک صنعت، دانشجو بر روی آن مسئله کار کرده است.

وی ادامه داد: اکنون با سیاست‌هایی که داریم به عنوان نمونه سامانه ستاپ که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در قالب آن  نیازهای فناورانه و طرح‌های اولویت‌دار خود را ثبت و اعضای هیئت علمی اقدام به رفع آن‌ها  کنند، بیش از پیش به سمت تقاضامحور کردن پایان‌نامه‌های دانشجویان حرکت کرده‌ایم.

طالعی افزود: از سال گذشته که سامانه «ستاپ» راه اندازی شد، بحث‌های حمایتی برای  پایان‌نامه‌های ارشد، دکتری و پسا دکتری رو به رشد بوده است. اما زمانی که تعداد تقاضاها کم است رشد صد درصد نیز رخ دهد باز با عدد قابل توجه‌ای روبه رو نخواهیم بود.

وی درباره تامین تجهیزات برای پایان‌نامه‌های تقاضا محور گفت: مبلغ قرارداد دستگاه‌های اجرایی خوب است؛ به طوری که می‌توان از طریق آن تجهیزات مورد نیاز برای پایان‌نامه‌های تقاضا محور را تامین کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =