اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: در این مرحله از طرح رعد به ٨٣۴ پرونده رسیدگی شد و ۳۰ نفر از متهمان فراری دستگیر و ارزش اموال مکشوفه از این تعداد پرونده، ۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سردار حسین رحیمی، در اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت بیان داشت: در این مرحله از طرح با اجرای ۳۱۱ حکم قضائی و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته ۸۶۴ سارق، مالخر، زورگیر دستگیر شدند.

وی همچنین عنوان داشت: در این طرح بیش از چهار هزار و ۹۳۳ انواع سرقت شناسایی و کشف شد و در این مرحله از طرح رعد به ٨٣۴ پرونده رسیدگی شد و ۳۰ نفر از متهمان فراری دستگیر و ارزش اموال مکشوفه از این تعداد پرونده، ۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی تهران ادامه داد: در این طرح ۳۳ نفر از قاچاقچیان کالا دستگیر و کالای قاچاق به ارزش هشت و نیم میلیارد تومان از آنان کشف شد. ضمن آنکه چهار اسلحه جنگی، ۲۷ سلاح سرد و ۱۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط گردید.

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت سرقتی، گفت: طرح‌های پلیس با اقتدار دنبال خواهد شد و برای امنیت مردم برگزار می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه از واحدهای صنفی درخواست می‌کنیم شئونات را رعایت کنند، افزود: این واحدها حتماً باید در منظر عمومی شئونات اسلامی را رعایت کنند.

سردار رحیمی گفت: واحدهای صنفی که در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران هستند بر اساس اعلام پلیس اماکن می‌توانند در ماه رمضان خدمات ارائه کنند.

وی در خصوص چگونگی طرح تردد در این ماه اظهار داشت: در ایام ماه مبارک تا به این ساعت دستوری برای ساعات منع تردد و محدودیت شبانه اعلام نشده و اگر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود اجرایی خواهد شد.

این مقام انتظامی افزود: بیش از ۷۵ درصد اصناف، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که البته در این چند روز به بیش از سه هزار و۴۰۰ واحد صنفی تذکر داده شده است.

وی با بیان اینکه ٣٠ درصد از اموال مسروقه توسط سارقان فروخته می‌شود، گفت: مقداری که کشف می‌شود در کمترین زمان به دست صاحبان می‌رسد و ۲۰ درصد اموالی هم که صاحبانشان شناسایی نمی‌شود در سایتی زیر نظر پلیس اعلام می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به سرقت مسلحانه خودرو در شب گذشته در منطقه خلازیر گفت: شب گذشته ساعت ۲ بامداد افرادی در حال سرقت بودند و با دیدن مأموران گشت به سمت آنان شلیک کردند.

سردار رحیمی افزود: این افراد موفق به سرقت نشدند و در درگیری با مأموران پلیس یک نفر از مجرمان مجروح و سه نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

وی گفت: در چهار سال گذشته سهم سرقت به زیر ۲۰.۵ درصد رسیده است که نسبت به آمار کشوری حدود هشت درصد کاهش یافته که این امر نشانگر اجرای موفق طرح‌ها بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =